Сирил Депре стана победителят при мотоциклетистите в рали Дакар през 2013 г. След две изключително тежки седмици с преминаване през Перу, Аржентина и Чили, състезателят на КТМ постигна своята пета победа след 2005, 2007, 2010 и 2012 г. Тази победа не бе лесна за французина, след като съперниците поставиха под напрежение Депре до последния етап. Франсиско „Чалеко“ Лопес се хвърли в атака в последния етап, но смяната на мотора заради повреда го върна зад Рубен Фариа на третото място в крайното класиране.
Лопес стартира от първа позиция и се хвърли в атака, защото изоставането му спрямо Депре не бе особено голямо. Той постигна най-добро време на първата контролна точка, а Фариа бе втори на 24 секунди. Депре пък загуби 8:14 мин., което означаваше, че преднината му е точно 1 секунда. Това обаче не бе края. Лопес бе сменил мотоциклета си предишната вечер и това означаваше, че към времето му трябваше да бъдат добавени 15 наказателни минути. Това означаваше, че чилиецът не се бори за победата, а за място на подиума.
След първите 220 км от скоростния етап следваше свързваща отсечка, преди в края на деня да бъдат направени последните 15 км от надпреварата. Лопес даде най-добро време, но заради наказателните минути Фариа спечели етапната победа, а второто място остана за Хуан Бареда Борт. Депре от своя страна загуби четири минути спрямо Фариа, но това не му попречи да спечели крайната победа.
„Вярно е, че трябваше да мина през финала и чак след всичките снимки и реакциите на хората разбрах, че никой не може да оспори вече победата ми“, заяви щастливият победител. „Справихме се с всички изненади, направихме малки грешки в навигацията, но можи би по-малки отколкото останалите състезатели.
В крайна сметка имаме добра причина да съм щастлив. Дакар е едно дълго, трудно, твърде горещо и твърде студено състезание. Трябва да ставаш рано и да си проправяш път през дюните в Перу и Чили. Но човек се чувства още по-добре, когато спечели едно трудно състезание. Концентрирах се върху своите задачи и мислех само за победата. Борехме се с пустинята, камъните и Андите. Но накрая спечелихме.“
„Вчера загубих второто място“, обясни Фариа, който се задоволи с ролята си да помага на Депре. „Мислех си, че мястото на подиума ще е чудесно. Но Чалеко смени своя мотоциклет и аз отново станах втори. В последните километри трябваше да се движа в прашна пелена, вдигана от Пицолито. Все пак успях да се справя и сега съм на седмото небе.“
Въпреки наказанието Лопес успя все пак да спечели третото място, а с това и последната позиция на подиума.
„Вчера имах проблеми със скоростната кутия и трябваше да сменя мотоциклета си“, обясни чилиецът. „За съжаление загубих възможността за победа и второто място. Важно бе обаче бе да се опитам да стигна максимално бързо до Сантиаго, за да се боря за невъзможната втора позиция. Щастлив съм, че спечелих вчерашния етап. Спечелих четири етапни победи и място на подиума. Радвам се много за постигнатото, за Чили, за семейството ми и жена ми.
Да сменя мотоциклета бе правилното решение. Моето трето място е още по-ценно, като се има предвид тежкия ми инцидент през миналата година. Това е почти като победа.“
Иван Якес и Хуан Педреро Гарсия затвърдиха доминацията на КТМ. Австрийската фирма окупира първите 5 места в крайното класиране.
Резултатите от 14-ия етап (топ 10):
01. Рубен Фариа (KTM) – 1:43:06 ч.
02. Хуан Бареда Борт (Husqvarna) +8 сек.
03. Хелдер Родригес (Honda) +24
04. Марио Патрао (Suzuki) +1:21 мин.
05. Оливие Пен (Yamaha) +2:14
06. Пауло Гонсалвеш (Husqvarna) +2:32
07. Йеремая Израел Ескере (Honda) +2:37
08. Франс Верховен (Yamaha) +2:39
09. Иван Якес (KTM) +3:07
10. Жерар Фарес Гюел (Honda) +3:11
Крайното класиране след 14-ия етап (топ 10):
01. Сирил Депре (KTM) – 43:24:22 ч.
02. Рубен Фариа (KTM) +10:43 мин.
03. Франсиско Лопес (KTM) +18:48
04. Иван Якес (KTM) +23:54
05. Хуан Педреро Гарсия (KTM) +55:29
06. Оливие Пен (Yamaha) +1:06:30
07. Хелдер Родригес (Honda) +1:11:22
08. Хавиер Пицолито (Honda) +1:26:07
09. Франс Верховен (Yamaha) +1:26:35
10. Пауло Гонсалвеш (Husqvarna) +1:28:20