Вчера в Милано официалният доставчик на гуми за Формула 1 представи своите нови продукти за сезон 2013. Освен дребните промени в цветовете (твърдите гуми вече ще са обозначени с оранжев, а не със сребърен кант), фирмата производител обещава сликове с повече сцепление, по-бързо първоначално достигане на работна температура и по-кратък живот.
На хартия характеристиките на новите гуми трябва допаднат най-много на Кими Райконен или Дженсън Бътън. В Пирели обаче смятат, че не всичко зависи от стила на каране на даден пилот.
„Представянето ще зависи предимно от новите коли“, смята Хембри и обяснява във връзка с новите гуми, че площта на контакт с пистата е с 3% по-голяма от тази на своите предшественици. „Искахме да подобрим сцеплението в завой и това е причината за увеличаването на тази площ.“
Според Хембри това ще доведе съответно до повишаване на сцеплението с 3%. Във връзка с това спортният шеф на Пирели обясни, че тази цел е залегнала в плановете на фирмата още от първите тестове в Абу Даби през 2010 г. Така според него след две години интензивни изследвания и развитие, новите гуми са напълно готови за сериозни предизвикателства.
Освен подобренията при отделните смеси, Пирели смята да изненада отборите с нови комбинации в някои от състезанията.
„Мисля, че няма да е изненадващо, ако предложим медиум и софт смеси на места, където миналата година например сме предоставили медиум и хард.“
Както и през миналата година, фирмата производител ще обявява предварително решенията си за надпреварите, за да може тези решения да се дискутират седмици преди състезанията.
След като в началото на сезон 2012 г. имаше седем различни победителя в първите седем състезателни уикенда, не на последно място и благодарение на Пирели, нормално е да бъде зададен въпроса, дали и през тази година можем да очакваме подобно развитие.
„Ще е трудно да повторим случилото се през миналата година“, заявява в заключение Хембри. Според него стабилността в правилата за дълго време прави състезанията значително по-предвидими.