Мерцедес разкри интересни данни за финансите, използвани от фирмата за едноименния отбор във Формула 1. Според последните сметки, за ангажимента си в Гран при през 2011 г. са били изразходвани 278,7 млн. евро. И докато разходите за фабриката, произвеждаща шаситата в Бракли са намалели с 0,2% на 144 млн. евро, то за базата в Бриксуърт, където се произвеждат и проектират двигателите се е стигнало до сериозна финансова експлозия. Там през въпросната година са похарчени 134 млн. евро, което означава покачване с 54,2% в сравнение с предишната година. Отговорни за това повишение са разработването на супер спортната кола с електрозадвижване SLS AMG Electric Drive, развитието на KERS и новите V6 турбо двигатели, които ще влязат в употреба през следващата година.
Само бюджетът за проучване и развитие се повишил от 19,9 на 60,3 млн. евро. След назначаването на нови 78 работници, персонала на Мерцедес в Англия се е повишил на 989 човека. За заплати са изразходвани близо 70 млн. евро. Въпреки това отделът занимаващ се с двигателите в Бриксуърт е отчел 5,6 млн. евро нетна печалба, докато загубите на отбора след данъците възлизат на 12,2 млн. евро.
Споразумението за ограничаване на разходите е сред ключовите елементи във Формула 1. Мерцедес също се ангажира със спазването на това споразумение, но в определени области. Това, че някои от съперниците на екипа не желаят да се обвързват с това споразумение определено дразни хората в отбора.
„Споразумението за ограничаване на разходите със сигурност води до напрежение между отборите във Формула 1“, заяви наскоро Каролин Макгрори от маркетинговия отдел на отбора. „Ясно е, че моментното състояние на нещата и спазването на това споразумение не е оптимално. Не всички отбори са съгласни със спазването на ограниченията. Да се постигне съгласие между всички е сред най-големите предизвикателства във съвременната Формула 1.“
Мерцедес закупи отбора през ноември 2009 г., като от тогава за екипа са похарчени 772,3 млн. евро. Освен от парите идващи от спонсори и разпределяните от Бърни Екълстоун финанси от приходите на спорта, Мерцедес снабдява екипите на Макларън и Форс Индия с двигатели. Даваните от концерна средства са сред пък са четвъртият извор на финанси.
„Парите давани от Даймлер са двуцифрена сума в милиони евро, което в същото време е повече от двойно по-малко, отколкото са били разходите през 2005 г.“
След всички тези похарчени пари, Мерцедес е спечелил в изминалите три години едно-единствено състезание. Вероятно поради тази причина Норберт Хауг освободи поста на спортен директор на концерна през декември 2012 г. В средата на януари, пък Тото Волф бе представен като негов наследник, като в същото време австриецът закупи 30% от екипа, а неговият сънародник Ники Лауда, който също ще изпълнява директорска функция в отбора взе 10%. Така инвестиционния риск на концерна Даймлер, който притежава останалите 60%, падна значително.