Днес на пистата Херес де ла Фронтера започнаха първите за тази година тестове. Отборите съсредоточиха усилията си в днешната сутрин върху изпробването на всички системи в болидите и аеродинамични измервания, без да се фокусират върху времената и износването на гумите.
Нормално за още не изпробвани коли проблемите започнаха още от сутринта. Дженсън Бътън бе принуден да спре своя Макларън заради проблеми с горивната помпа още при излизането си за първа бърза обикола, а малко по-късно пък Мерцедес F1W04, управляван от Нико Розберг се запали заради проблем в електрическата система, малко след като бе постигнал най-добро време на пистата.
До обяд най-доброто време бе постигнато от Пол ди Реста, като в последствие пилотът на Форс Индия бе изпреварен от Ромен Грожан. Французинът постигна времето си с твърдите гуми на Пирели, но от табелата на питуола стана ясно, че той е бил с гориво за едва една обиколка.
Пастор Малдонадо, който е единственият пилот, каращ с кола от миналата година бе най-деен, записвайки 64 обиколки до ранния следобед. Все пак в болида на Уилямс все пак тестват ново окачване, скоростна кутия и други, като вниманието е съсредоточено най-вече върху издръжливостта им.
Интересна информация изтече и от Пирели. Италианците обясниха, че за тестовете на Херес всеки болид ще разполага с 35 комплекта гуми от нови софт, медиум и хард смеси на фирмата. Ако е необходимо ще бъдат на разположение и гуми за мокро. Супер софт няма да бъде използвана на това трасе, защото според предварителните изследвания не подхождала на характеристиката на пистата.
Тестовете продължават и следобед.
1 Р. Грожан Лотус 1:19.796 мин 27 об.
2 П. Ди Реста Форс Индия +0.547 сек. 40 об.
3 Д. Рикиардо Торо Росо +0.605 37 об.
4 Н. Розберг Мерцедес +1.050 11 об.
5 П. Малдонадо Уилямс +1.068 64 об.
6 Ф. Маса Ферари +1.228 47 об.
7 Н. Хюлкенберг Заубер +1.757 32 об.
8 М. Уебър Ред Бул +3.163 42 об.
9 Г. ван дер Гарде Катерам +5.198 21 об.
10 М. Чилтън Маруся +5.380 21 об.