Дженсън Бътън даде най-добро време в първия ден от предсезонните тестове на пистата Херес де ла Фронтера. Пилотът на Макларън записа добро представяне в следобедните часове, след като сутринта имаше проблеми с горивната система. На втора позиция се класира Марк Уебър с новия болид на Ред Бул, а третото място бе заето от пилота на Лотус, Ромен Грожан, който водеше преди обедната пауза.
В следобедните часове стана ясно, че Нико Розберг няма да може да кара до края на деня. От екипа на Мерцедес обясниха, че ще са заети да поправят колата, чиито кабели предизвикаха малък пожар след едва 11 обиколки след прегряване.
„След като установихме причините за проблема, решихме днес да не караме повече”, обясниха от екипа. „Вместо това ще модифицираме части, които ще използваме в утрешния ден. Ще трябва да сменим и част от кабелите, предизвикали проблем днес сутринта.”
След обедната пауза проблеми имаше за новобранецът Макс Чилтън. След счупване на задното окачване на новата кола на Маруся, MR02, англичанинът излетя в края на обратната права.
Фелипе Маса бе първият пилот появил се на пистата с меки гуми, но времената му не бяха особено впечатляващи, което вероятно се дължи и на предвидената от Ферари програма.
Значително по-добре се развиха изпитанията пък за пилотите на Макларън и Ред Бул, Дженсън Бътън и Марк Уебър. Англичанинът направи няколко пробни излизания преди да запише време в днешния ден. След като бе установено, че проблемите от сутринта са отстранени успешно, Бътън започна същинската си работа, съсредоточена най-вече върху аеродинамични измервания, подобно на голямата част от останалите отбори. След като сложи меки гуми Бътън дори успя да постигне се доближи до водача, преди да даде първо време с твърди гуми, броени минути преди края на днешния ден в серия от четири обиколи.
Марк Уебър от своя страна също бе доста бърз, изпреварвайки Ромен Грожан и доминирайки в голяма част от днешния следобед. Неговите обиколки обаче не бяха толкова постоянни, колкото тези на Бътън.
Най-работливи в днешния ден обаче бяха Пол ди Реста, Пастор Малдонадо и Нико Хюлкенберг. Освен всичко останало, това означаваше и сериозна надеждност за колите на Форс Индия, Уилямс и Заубер. И докато за Уилямс, предвид използването на миналогодишната кола, това бе нормално, то за индийците и най-вече за швейцарците със своята модифицирана охладителна система е повече от радостно.
1 Дж. Бътън Макларън 1:18.861 мин. 37 об.
2 М. Уебър Ред Бул +0.848 сек. 73 об.
3 Р. Грожан Лотус +0.935 54 об.
4 П. Ди Реста Форс Индия +1.482 89 об.
5 Д. Рикиардо Торо Росо +1.540 70 об.
6 Ф. Маса Ферари +1.675 64 об.
7 Н. Хюлкенберг Заубер +1.838 79 об.
8 Н. Розберг Мерцедес +1.985 11 об.
9 П. Малдонадо Уилямс +2.003 84 об.
10 Г. в.д. Гарде Катерам +3.054 64 об.
11 М. Чилтън Маруся +5.315 29 об.