Ромен Грожан успя да подобри още времето си, след като в следобедните часове използва и меки гуми. Французинът постигна време от 1:18.218 мин., с което подобри с четири десети от секундата резултата си от сутринта.
Ферари изпробва следобед различни конфигурации на изпускателната система. Това изглежда обаче не се отрази положително на резултатите на Маса, който се движеше на повече от 1,5 сек зад Грожан
Маруся успяха да открият, какво е довело до превантивното изключването на двигателя на Косуърт. В същото време обаче следобед изпитанията продължиха с тестове на използваната за първи път от отбора система KERS, доставяна от Уилямс. Или поне такива бяха плановете, преди да решат да прекратят своите изпитания за днешния ден след направени 31 обиколки от Разиа.
Мерцедес прекратиха отново изпитанията след направени едва малко повече от десет обиколки. Оказа се че свързващото звено от спирачните тръби към десния заден спирачен цилиндър е било причина за проблема сутринта. Следобед Хамилтън не кара, а механиците на Мерцедес заменихавсички спирачни тръби в колата.
Проблемът е дошъл от модифицирането на задните носачи. Те са значително повдигнати спрямо конфигурацията от миналата година, за да се подобри обтичането на дифузьора. Това е довело до промяна и на пътя на тръбните съединения от носача към спирачните цилиндри. Така за първите два дни пилотите на отбора успяха да направят по-малко от 30 обиколки.
От Уилямс пък обясниха, че причина за ограничения брой обиколки сутринта е проблем със съединителя, който бе сменен и Малдонадо продължи работата си. Следобед от отбора се фокусираха върху работата с гумите.
Очакваното заменяне на Пол ди Реста с Джеймс Роситър стана едва час преди приключването на втория ден. Британецът получи възможност да настрои колата, която ще кара вероятно утре, едва след като шотландския му колега завъртя 95 обиколки на пистата. Така пилотът на Форс Индия отново бе сред най-работливите пилоти в Испания.
В края на деня пилотите заложиха на големи серии от обиколки с голямо количество гориво, вероятно оценявайки износването на новите гуми на Пирели. Логично до промени във времената така и не се стигна. Броени минути преди края на деня Грожан и Хюлкенберг почти едновременно спряха на пистата и това доведе до финалното прекратяване на сесията.
1 Р. Грожан Лотус 1:18.218 мин. 94 об.
2 П. Ди Реста Форс Индия +0.785 сек. 95 об.
3 Д. Рикиардо Торо Росо +0.916 83 об.
4 М. Уебър Ред Бул +1.120 101 об.
5 Н. Хюлкенберг Заубер +1.284 98 об.
6 Л. Хамилтън Мерцедес +1.301 15 об.
7 С. Перес Макларън +1.354 81 об.
8 Ф. Маса Ферари +1.696 78 об.
9 П. Малдонадо Уилямс +2.475 71 об.
10 Д. Роситър Форс Индия +3.055 19 об.
11 Г. ван дер Гарде Катерам +3.093 88 об.
12 Л. Разиа Маруся +5.319 31 об.