Отборите от Формула 1 са създали нестабилна обстановка в спорта, която вреди на развитието му и привличането на нови спонсори, смята шефът на Макларън Мартин Уитмарш. Според него екипите трябва да действат заедно, а не да изказват публично разногласията си.
– Добри сме в създаването на кризи в спорта ни и в това да не ги разрешаваме. Трябва някой да излезе, да размаха лист хартия и да каже: „Това е новият договор Конкорд“. Но не съм сигурен, че всички са мотивирани да го направят – каза Уитмарш.
Отборите на Ферари, Макларън, Ред Бул и Мерцедес вече се срещнаха с Бърни Екълстоун, за да обсъдят новия Конкорд. Днес управляващият търговските права на спорта бе свикал събрание и с представители на Форс Индия, Заубер, Торо Росо, Катерам и Маруся, за да говорят освен за договора и за трудната икиномическа ситуация, в която са по-малките отбори.
Шефът на Макларън мисли, че тимовете трябва да са сплотени, ако искат да имат влияние върху разпределението на финансите в F1:
– В момента Бърни върши фантастична работа за собствениците (на Формула 1 CVC Capital). Можем да го критикуваме, но той се справя със задачите си по-добре, отколкото ние. Парите излизат от спорта ни заради работодателите му. Както можете да си представите, това силно разочарова някои от нас, но Бърни трябва да се опитва да прави точно това. Ако отборите не са достатъчно сплотени и не работят заедно, за да вземат по-голяма част от приходите, трябва да обвиняват себе си. Бърни е доста добър в местенето на пешките по дъската, нали?
Уитмарш мисли и че разногласията относно въвеждането на шестцилиндровите двигатели от 2014 г. не са полезни за спорта:
– Изглежда, че през уикенд се питаме дали искаме да използваме V6 двигатели или да останем с V8? Дали наистина искаме турбокомпресори или да запазим атмосферните? Ако трябваше да се изправя пред борда на директорите на Хюндай или се опитвах да върна Тойота обратно в F1, те биха ме попитали за правилата. Щях да отговоря – в момента правилата гласят, че… А те да контрират с: „Оня ден четохме, че няма да използвате V6“. Заради всичко това мисля, че създадохме нестабилна среда – това ни се удава, защото обичаме да спорим публично и да дискутираме по един безполезен начин. Мисля, че производителите трябва да видят как нещата се случват сега, защото дори и през последните седмици имаше чудене дали да използваме V6 двигатели или не. Но сме решени да го направим. Трябва да го сторим, без значение дали е зле, добре или няма разлика.