Първият тест от предсезонната подготовка на отборите от Формула 1 вече е факт. Екипите имаха възможност за първи път да работят с новите гуми на Пирели за сезон 2013 г., изпитвайки поведението и характеристиките им на пистата Херес в Испания. Изводите на инженерите са, че първите впечатления от гумите са положителни.
– Четирите дни на Херес, където мнозинството отбори изпробваха новите си автомобили, ни дадоха добро общо впечатление за характеристиките на гумите на писта – коментира моторспорт директорът на Пирели Пол Хембри. – Изглежда вървим в правилната посока и желаните промени са налице: гумите са по-бързи от миналогодишните и имат по-широк работен прозорец. Условията на Херес не бяха идеални, тъй като трасето ги износва най-много от всички писти, на които сме през сезона. Затова е трудно да се направят някакви добри заключения, особено като се има предвид, че настилката бе по-абразивна в сравнение с миналия сезон. Събрахме много информация за хард и медиум, много малко за софт и никаква за суперсофт. Следващите изпитания в Барселона ще дадат шанс на екипите да разширят познанията си за тазгодишните гуми – допълни той.
Факти от тестовете:
– Отборите получават 100 комплекта гуми на година за тестове. Те се съсредоточиха в първите изпитания върху това да получат първоначална представа как новите смеси (нарочно създадени да се износват по-бързо) работят с последните им коли. Пирели достави по 35 комплекта на болид за изпитанията на Херес (20 по избор на компанията, 15 – по избор на тима).
– Температурите на въздуха и асфалта бяха ниски, достигайки средно около 15 градуса през повечето дни, което доведе до риск от грейнинг. Явлението се наблюдаваше най-вече на много студена писта сутрин при температури под 5 градуса и бе засилено от абразивната повърхност.
– Характеристиките на трасето и конкретните атмосферни условия предполагат, че разликите в представянето на отделните смеси по време на теста не са напълно релевантни с реалните стойности.
– Най-много обиколки на Херес направиха Естебан Гутиерес (Заубер) – 252, Пол ди Реста (Форс Индия) – 240, Фелипе Маса (Ферари) – 227.
– Някои от отборите бяха в състояние да покриват до 700 км на ден – дължина, еквивалентна на две състезателни дистанции.
– Гуми за мокро и интермедии не бяха използвани за даване на време в обиколка, тъй като условията останаха напълно сухи и през четирите дни.
Общо брой комплекти гуми, доставени на Херес – 385 (1540), от които:
смес | брой комплекти |
суперсофт | 7 |
софт | 49 |
медиум | 157 |
хард | 95 |
интермедии | 42 |
гуми за мокро | 35 |
Общо брой използвани комплекти гуми на Херес – 251, от които:
смес | брой комплекти |
суперсофт | 3 |
софт | 33 |
медиум | 137 |
хард | 74 |
интермедии | 3 |
гуми за мокро | 1 |
Най-дълги серии обиколки:
смес | брой обиколки |
хард | 20 |
медиум | 24 |
софт | 12 |
суперсофт | 8 |
интермедии | 3 |
гуми за мокро | 1 |
Времената от теста
Ден 1
№ | Пилот | Време | тип гуми |
1. | Дженсън Бътън (Макларън) | 1:18.861 | нови хард |
2. | Марк Уебър (Ред Бул) | 1:19.709 | нови медиум |
3. | Ромейн Грожан (Лотус) | 1:19.796 | нови хард |
Ден 2
№ | Пилот | Време | тип гуми |
1. | Ромейн Грожан (Лотус) | 1:18.218 | нови софт |
2. | Пол ди Реста (Форс Индия) | 1:19.003 | нови софт |
3. | Даниел Рикиардо (Торо Росо) | 1:19.134 | нови медиум |
Ден 3
№ | Пилот | Време | тип гуми |
1. | Фелипе Маса (Ферари) | 1:17.879 | нови софт |
2. | Нико Розберг (Мерцедес) | 1:18.766 | нови медиум |
3. | Себастиан Фетел (Ред Бул) | 1:19.052 | нови медиум |
Ден 4
№ | Пилот | Време | тип гуми |
1. | Кими Райконен (Лотус) | 1:18.148 | нови софт |
2. | Жул Бианки (Форс Индия) | 1: 18.175 | нови софт |
3. | Себастиан Фетел (Ред Бул) | 1:18.565 | нови хард |