Да се оценява съотношението на силите за новия сезон още по първите резултати от тестовете би било некоректно. Това се е доказало през годините. Освен това пистата Херес де ла Фронтера не е сред най-точните индикатори за това. За много по-сериозен се смята трасето край Барселона, където аеродинамично ефективните болиди веднага изпъкват. А както знаем този показател е сред решаващите в съвременната Формула 1.
Нико Розберг има съвсем различен ракурс, въпреки че никой не може да знае със сигурност, какви изпитания правят конкурентите. Германецът определено изглеждаше облекчен след първите тестове.
„Колите на всички топ отбори изглеждат много добре, но този път и ние не бяхме зле”, обясни Розберг пред германското списание Sport Bild. „Чувствам, че сме направили огромна крачка напред. В сравнение с миналата година колата има много повече грип.”
Тази констатация на Розберг може и да е известна заблуда, защото по-меките гуми на Пирели предоставят повече сцепление през тази година, а от друга страна Люис Хамилтън отбеляза, че в момента Мерцедес разполага с по-малко аеродинамично притискане, отколкото са имали Макларън през миналата. Тогава Мерцедес стартира сезона трудно, но след няколко състезания стигна дори до първата си победа. Във втората част на годината обаче развитието изглежда не вървеше по план и в края пилотите на екипа трудно стигаха дори до местата даващи точки.
„Сигурен съм, че през тази година подобно нещо не може да ни се случи”, продължава Розберг. „В момента разполагаме с повече и по-компетентни специалисти и по този начин с повече потенциал.”
Въпреки това тестовете не започнаха добре след сериозни проблеми още в първите два дни. В последните два обаче Розберг и Хамилтън показаха добра скорост и завидна надеждност, правейки по повече от 650 км на ден. Според Розберг, не само в Мерцедес са имали проблеми в първите два дни.
„Ферари също не изглеждаха добре в първите два дни. В последствие обаче явно намериха решение за проблема. Все пак за мен фаворитите ще са отново Ред Бул и Макларън. Те изглеждаха много солидно, почти без проблеми. На пистата в завоите пък бяха като на релси.”
Остава да видим, дали впечатленията на Розберг ще се потвърдят във втората седмица от тестовете.