Тото Волф твърди, че е наясно колко голяма е отговорността му като моторспорт директор на Мерцедес и част от управлението на отбора във Формула 1 на щутгартския концерн. Австриецът се присъедини към екипа в Бракли неочаквано, след като от известно време бе спряган за наследник на Сър Франк Уилямс в едноименния тим в Гроув. Той обаче обясни, че възможност като тази идва веднъж на 20 години и след внимателно обмисляне, е решил да се заеме с новата работа.
– Моят врат е заложен на гилотината! Нямам право на грешка. Поех личен риск, напускайки Уилямс, където ми харесваше да работя, но действията ми имаха финансова и икономическа страна – обясни Волф в интервю за formula1.com. – Всичко се случи много бързо. Имаше няколко неформални дискусии на чаша кафе миналата година, но нищо сериозно. Хората в Даймлер знаеха какво искат, аз отговарях на профила и по Коледа свършихме всичко останало. Истинският проблем бе как да кажа на хората в Уилямс. Бях там през последните три години в различни оперативни роли и започнаха да ми се доверяват. Как щях да съобщя на Франк? В крайна сметка говорих с борда и нямаше лоши чувства. Първият коментар на Франк бе: „Това е интересно. Щях да направя същото, ако получех такава възможност!“
Според Волф мениджмънтът на Мерцедес в F1 е съвсем ясен и само медиите са се опитали да внесат объркване.
– Ники [Лауда] е председател на борда, но без оперативни функции. Той е трикратен световен шампион, чудесен преговарящ и има добри връзки. Освен това е много открит и директен, ще се грижи за отбора. Изпълнителният борд управлява компанията и аз съм част от него. Моята работа е повече от комерсиалната страна, но има известно застъпване с дейността на Рос [Браун]. Рос е шефът на отбора. Ник Фрай все още е главен изпълнителен директор. Моята роля е с две страни – от едната представлявам Мерцедес-Бенц като шеф на моторспорта в концерна, а от друга съм акционер в екипа – разясни той.
Австриецът уточни също така, че ще присъства на всички кръгове от Формула 1 и на основните кръгове от немския шампионат за туристически автомобили (DTM). Той допълни, че целта на Мерцедес за 2013 г. е да се класира в топ 4 в F1 и да спечели DTM.