Тойота Рейсинг показа обновената версия на TS030 Hybrid, с която ще се състезава в тазгодишния шампионат за надпревари за издръжливост (WEC) и 24 часа на Льо Ман. Автомобилът премина успешно проверките и започва тестове на пистата Пол Рикар в Южна Франция.
Екипът направи впечатляващ дебют в WEC през 2012 г. и за настоящата година амбициите са вече за титла в първенството и победа в най-прочутото състезание за издръжливост. Автомобилът с №8 ще е отново с екипаж Алекс Вурц, Никола Лапиер и Казуки Накаджима. Този с №7 ще карат Антъни Дейвидсън, Стефан Саразен и Сабстиен Буеми.
Инженерите на Тойота са се постарали да подобрят мощността, ефективността, управлението и издръжливостта на TS030 Hybrid. Повишена е и издръжливостта. Аеродинамичният пакет е ревизиран.
– Постигнахме повече от очакваното през 2012 г., но това само ни мотивира да работим още повече, за да запишем още по-големи успехи. Спечелихме 3 от 6 надпревари в WEC миналата година, водихме и в Льо Ман, така че показахме не само потенциал, но регистрирахме и солидни резултати. Все още се развиваме като отбор, но можем да се гордеем от темпото си. Според мен е реалистично да си поставим като цел и двете корони, но определено няма да ни е лесно. Изправени сме срещу много сериозни противници – коментира президентът на екипа Йошиаки Киношита.
Техническият директор Паскал Васлон допълни, че тазгодишната кола е еволюция на TS030 Hybrid от миналия сезон:
– Очевидната ни цел бе да оправим малките проблеми, с които се сблъскахме през 2012-а. Няма промени в концепцията – само рафиниране и оптимизация. Пилотите ни са чудесни и за нас бе удоволствие да работим с тях. Представянето им оправда напълно избора ни. Да ги запазим бе лесен избор. Освен че показаха впечатляваща скорост и невероятен отборен дух, всички те допринесоха за развитието на автомобила и отбора.