Износването на гумите няма да е толкова високо през новия сезон във Формула 1, заявиха от Пирели след втората серия предсезонни изпитания на тимовете от Гран при. Тестовете се проведоха на пистата Каталуния до Барселона и някои пилоти изразиха притеснение, че деградацията е страшно бърза. Серхио Перес (Макларън) например сподели, че ако в Австралия положението е същото, в състезанието на Албърт парк ще се правят към десетина пита.
От Пирели обаче отбелязаха, че температурите на Каталуния бяха много ниски, което бе предпоставка и за акумулирането на по-малко полезни данни.
– Тимовете изпитаха доста сериозно износване в Барселона, като то се дължеше най-вече на атмосферните условия – заяви моторспорт директорът на италианската компания Пол Хембри. – Времето в Барселона бе далеч от типичното за останалата част от сезона – със значително по-ниски температури на въздуха и трасето, като в последния ден дори валя. Поради тези причини гумите бяха извън обичайните си работни прозорци и това доведе до проблеми като грейнинг например. Условията в комбинация с конфигурацията на пистата и абразивността на настилката бяха особено неблагоприятни за използване на суперсофт. Освен това екипите все още правят сериозни промени в настройките на новите си автомобили и се запознават с новите гуми, заради което нивата на деградация бяха необичайни. В Мелбърн високото износване, изпитано от някои отбори, ще бъде елиминирано.
Средните температури на трасето бяха по-ниски дори от тези на Херес, където отборите тестваха в началото на февруари. Тимовете бяха съсредоточени върху дълги серии от обиколки и симулации на състезание в Барселона, след като разполагаха с първоначалните анализи за скоростта и представянето на новите си коли.
Според данните на Пирели от първите два теста пък в Гран при на Австралия могат да се очакват между две и три спирания за гуми. На Каталуния бе установена разлика от около 0,5 сек между представянето на смесите за суха писта, но отново бе изрично отбелязано, че там бе необичайно студено и поради това изводите не са съвсем окончателни.
Най-много обиколки на пистата до Барселона направи Валтери Ботас (Уилямс) – 355, следван от Фернандо Алонсо (Ферари) – 283 и Макс Чилтън (Маруся) – 241. Най-доброто време за четирите дни изпитания е на Перес – 1:21.848 мин. То е с 0,182 сек по-бързо от най-доброто в миналогодишния тест на същата писта – 1:22.030 на Кими Райконен (Лотус).
Тестовете на Каталуния в цифри:
Общ брой комплекти гуми, доставени за изпитанията на Каталуния – 385, от които
суперсофт | 24 |
софт | 87 |
медиум | 132 |
хард | 97 |
интермедии | 40 |
гуми за мокро | 27 |
Общ брой използвани комплекти – 303, от които
суперсофт | 5 |
софт | 53 |
медиум | 127 |
хард | 84 |
интермедии | 24 |
гуми за мокро | 10 |
Най-дълги серии от обиколки:
суперсофт | 16 |
софт | 31 |
медиум | 36 |
хард | 24 |
интермедии | 29 |
гуми за мокро | 22 |
Времената от четирите дни:
Ден 1
1. | Нико Розберг | Мерцедес | 1:22.616 | нови медиум |
2. | Кими Райконен | Лотус | 1:22.623 | нови медиум |
3. | Фернандо Алонсо | Ферари | 1:22.952 | нови медиум |
Ден 2
1. | Серхио Перес | Макларън | 1:21.848 | нови софт |
2. | Себастиан Фетел | Ред Бул | 1:22.197 | нови софт |
3. | Кими Райконен | Лотус | 1:22.697 | нови медиум |
Ден 3
1. | Фернандо Алонсо | Ферари | 1:21.875 | нови софт |
2. | Нико Хюлкенберг | Заубер | 1:22.160 | нови софт |
3. | Ромейн Грожан | Лотус | 1:22.188 | нови софт |
Ден 4
1. | Люис Хамилтън | Мерцедес | 1:23.282 | нови медиум |
2. | Дженсън Бътън | Макларън | 1:23.633 | нови медиум |
3. | Жан-Ерик Верн | Торо Росо | 1:24.071 | нови софт |