Мико Хирвонен бе смятан за един от най-сериозните фаворити за титлата през тази година. На хартия финландецът, който стана вицешампион в последните две години имаше най-сериозни предпоставки да наследи Себастиен Льоб. Ситроен е доказан отбор шампион, а и DS3 е конкурентоспособен без съмнение. От друга страна М-спорт загуби заводската подкрепа на Форд и заложи на млади таланти. Отборът на Volkswagen пък е нов. И въпреки всички тези факти след първите две ралита нещата не изглеждат добре за Хирвонен. Себастиен Ожие от екипа на VW е начело с 46 точки, докато финландецът има едва 12 т., което му отрежда шесто място във временното класиране. Това обаче изглежда не тревожи Хирвонен.
„Сезонът е много дълъг и могат да се случат много неща до края“, заяви финландецът пред wrc.com. „Разбира се моментното ни изоставане е доста голямо и затова ще е важно в следващото рали да запишем добро постижение и да вземем повече точки от нашите съперници. Въпреки това не отивам в Мексико за победа на всяка цена.“
Хирвонен не е печелил никога рали Мексико. През миналите две години обаче той завърши втори зад съотборника си Льоб. Затова той се надява на добър резултат.
„Заради надморската височина мощността на двигателите е ограничена. Затова се изисква различен стил на каране. Когато карам там имам чувството, че колата просто не иска да върви.“
Настилката в Мексико е камениста и затова Хирвонен тества през миналата седмица се подготвя за подобна конфигурация в Португалия.
„Имахме два дни да изпробваме настройките за състезанията в Мексико и Португалия. Колата се е променила значително от миналата година, когато бяхме в Мексико. Във Финландия направихме сериозен напредък по отношение на окачването. Трябваше да направим фина настройка на този елемент и се занимавахме и с диференциала. Инженерите освен това работиха много по двигателя. Колата бе доста добра и смятам че имам сериозни шансове за победа. Познавам добре отбора и колата. Няма да е лесно и очаквам сериозно предизвикателство.“