Ромейн Грожан оглави класирането след втория ден тестове на пистата Каталуния до Барселона. Пилотът на Лотус даде време 1:22.716 мин, изпреварвайки Дженсън Бътън (Макларън) и Пастор Малдонадо (Уилямс).
По-забележителното събитие след обяда обаче бе фактът, че Ред Бул тестваха пасивен DRS. Себастиан Фетел бе със системата на колата си, след като досега в тестовете с подобно устройство работиха Мерцедес, Лотус и Заубер. Нито един тим обаче не даде достатъчно уверено изявление възнамерява ли да използва системата и в състезания. Техническият директор на Лотус Джеймс Алисън спомена, че екипът от Енстън се справя по-добре с управлението на устройството, но все още не е готов да го използва в надпревара.
Ейдриън Нюи пък спомена на представянето на RB9, че в Милтън Кийнс работят по такава система и днес Фетел събра информация за последващи анализи. Конструкторът обясни тогава, че идеята определено е интересна, но е трудно да заработи така, че да има значителна полза от нея в обиколка.
Междувременно автомобилът на Фетел отново бе прибран зад паравани веднага след прибирането си в бокса, което предизвика техническия експерт на ВВС Гари Андерсън да направи следната забележка:
– Някога обичащият забавленията отбор сега е най-потайният екип в питлейна. Човек не може да ги обвинява, че крият всичко възможно – сезонът още не е започнал и те искат да отложат колкото може повече във времето копирането от страна на други екипи на тайните им. Но пък и ние, и зрителите обичаме да гледаме хубави коли.
Следобед времето на трасето се пооправи, макар че около 40 минути преди карирания флаг отново започна да вали – точно когато Фернандо Алонсо (Ферари) правеше симулация на състезания. Ферари-то му е с нова изпускателна система и нов дифузьор, като освен това испанецът изпробва нови странични елементи за предното крило, но в течение на теста те бяха свалени. Утре Скудерията трябва да изпита ново задно крило.
Гийдо ван дер Гарде (Катерам) предизвика единия червен флаг следобед. Окончателен край на сесията даде Малдонадо, чийто Уилямс спря на пистата 2 минути преди карирания флаг.
1. | Ромейн Грожан | Лотус | 1:22.716 | – | 88 об. |
2. | Дженсън Бътън | Макларън | 1:23.181 | +0.465 | 72 |
3. | Пастор Малдонадо | Уилямс | 1:23.628 | +0.912 | 75 |
4. | Себастиан Фетел | Ред Бул | 1:23.743 | +1.027 | 65 |
5. | Нико Хюлкенберг | Заубер | 1:23.744 | +1.028 | 79 |
6. | Адриан Сутил | Форс Индия | 1:24.215 | +1.499 | 62 |
7. | Даниел Рикиардо | Торо Росо | 1:25.483 | +2.767 | 61 |
8. | Макс Чилтън | Маруся | 1:25.598 | +2.882 | 75 |
9. | Гийдо ван дер Гарде | Катерам | 1:26.316 | +3.600 | 48 |
10. | Нико Розберг | Мерцедес | 1:26.655 | +3.939 | 120 |
11. | Фернандо Алонсо | Ферари | 1:27.878 | +5.162 | 102 |