Начало Рали Фолксваген очакват с нетърпение първото си рали на чакъл

Фолксваген очакват с нетърпение първото си рали на чакъл

20
0
Фолксваген

Първите три ралита от сезон 2013 г. във WRC са нещо наистина специално, смята моторспорт директорът на Фолксваген Йост Капито. Екипът му преодоля повече успешно началните две изпитания – с подиум (второ място) в Монте Карло и победа в Швеция, а сега вече е готов за следващото предизвикателство – Мексико.

– След иконичното и непредсказуемо Монте и невероятно студената Швеция идва ред страхотната жега в Мексико и надморска височина от почти 3000 метра. Разреденият въздух и температурите от над 30 градуса имат сериозно отражение както върху екипажите, така и върху автомобилите. Тази надпревара освен това е първата на чакъл. Още не сме се състезавали на такава настилка с Поло R WRC и затова се вълнуваме преди надпреварата – обясни Капито.

Състезателната дистанция възлиза на 394,88 км (23 скоростни отсечки), а десетки хиляди фенове създават неповторима атмосфера по трасето.

От Фолксваген посочват също така, че представянето на двигателите пада с 28%-30% заради високата надморска височина. Инженерите на отбора са подготвили колите в съответствие с изискванията на терена, а и въз основа на данните, събрани през 2012 г., когато тимът изпробва Поло-то в Мексико.

Надморската височина влияе най-много върху двигателя – повече, отколкото върху който и да е друг компонент от колата – обяснява шефът на отдела за развитие на моторите доктор Донатус Вихелхаус. – Колкото по-високо се качваш, толкова по-ниско е съдържанието на кислород и налягането пада. Това води до понижаване съпротивлението на турбото, а от там се увеличават оборотите в минута. За да гарантираме стабилността на двигателя, като в същото време загубим минимум представяне, направихме редица симулации на условията, за да се подготвим за Мексико. В най-високите части на отсечките обаче загубата ще е между 28% и 30%.

– Един от най-важните аспекти в подготовката за Мексико е да се справиш с разликата във времето – продължава разясненията Яри-Мати Латвала. – Трябва да се адаптираш добре, за да са изострени усещанията ти в тренировките. Поради тази причина отпътувах за Калифорния две седмици преди старта, за да се аклиматизирам. Трябва да напасваме и други неща. Нивото на сцепление не се променя толкова често, колкото в Швеция. На места е тясно, на други не толкова, но цялото рали е много бързо.

Ожие от своя страна сподели, че също харесва Мексико, а след победата му в Швеция е още по-уверен в автомобила си.

Стартът в Гуанахуато е особено интересно изживяване. Мексико обаче е нещо специално за мен, тъй като през 2008 г. там карах първия си WRC старт и спечелих първа победа в Junior WRC. Освен това ще разберем за първи път как върви колата ни на чакъл и какво можем да подобрим по нея за в бъдеще – допълни французинът.