Начало Автомобили BMW i с още награди и по-голям пазарен дял

BMW i с още награди и по-голям пазарен дял

42
0

BMW i3 продължава своя път към успеха – не само като брой регистрирани автомобили, но и с отличията си в реномирани световни конкурси. Най-новият пример за това е победата в “World Urban Car Award 2017”. Отличието, което се връчва в рамките на New York International Auto Show, отиде при чисто електрическото BMW i3 (94 Ah). То комбинира автомобилна концепция, разработена още от самото начало за чисто електрическа мобилност в градски условия включително пътническа клетка, армирана с карбонов композит (CFRP) с мощно BMW eDrive задвижване с особено мощен високоволтов акумулатор, с който постига увеличен с около 50% пробег. „Много сме щастливи за признанието на BMW i3 за World Urban Car of the Year (Световен градски автомобил на годината)“, заяви Лудвиг Вилиш, президент и изпълнителен директор на BMW Северна Америка. „BMW i3 бе създадено като превозно средство за градовете на бъдещето. С големия си пробег и динамичните си характеристики BMW i3 (94 Ah) още днес е перфектният автомобил за устойчива градска мобилност в целия свят.“

BMW i3 (94 Ah) (среден разход на гориво при цикъла NEDC: 0.0 л/ 100 км; среден разход на електроенергия: 13.1-12.6 кВтч/ 100 км; СО2 емисии: 0 г/ км) е първият автомобил, отличен в нововъведената категория за градска мобилност на реномирания “World Car of the Year Award“ (Световен автомобил на годината). С това отличие журито отчита специалните изисквания към индивидуалната мобилност в градски условия. Освен ограничената наличност на площи за движение и паркиране друго предизвикателство пред автомобилните производители е намаляването на генерираните при градски условия емисии, което може да бъде преодоляно само с иновативни автомобилни концепции. Според Майк Ръдърфорд, заместник-председател на комитета на конкурса, BMW i3 е показало, че тези модели могат да бъдат висококачествени и атрактивни, но и да доставят удоволствие от шофирането. С компактните си външни размери и електромотора с мощност 125 кВт/ 170 к.с. той описва BMW i3 като „продуктът с най-добро съотношение цена – качество на пазара.“

Глобален лидер с технологията eDrive на BMW i: с BMW i и BMW iPerformance автомобилите BMW Group е най-успешният производител на автомобили с алтернативни задвижвания

От въвеждането си на пазара преди около 3.5 г. BMW i3 е най-продаваният електромобил в премиум компактния сегмент както в Европа, така и по целия свят. Неговата лидерска роля в областта на електрическата мобилност проличава и от факта, че на много пазари BMW i3 вече завоюва значително по-голям пазарен дял от марката BMW при автомобилите с конвенционално задвижване. В Германия, например, пазарният дял вече е 22% (при общо 8% за BMW), в Норвегия – 27%, а в Европа общо 17%. За международния успех на марката BMW i допринася и Plug-in хибридният спортен автомобил BMW i8. С уникалната си, въодушевяваща комбинация между радост от шофирането и устойчиво развитие то се превърна в най-успешния хибриден спортен автомобил на света.

Освен това чрез всеобхватния трансфер на технологии BMW i дава импулси за големите пазарни успехи в областта на устойчивата мобилност и при другите марки на BMW Group. От март 2017 г. технологията BMW eDrive, разработена първоначално за BMW i автомобилите, вече се използва при 6 моделни семейства на BMW, както и за пръв път е представена при MINI. С началото на 2017 г. BMW се превърна в пазарен лидер в премиум сегмента не само в Германия, но и в Европа и света със своите BMW iPerformance автомобили. В Германия групата има 28% пазарен дял в Plug-in хибридния сегмент, а в глобален мащаб пазарният дял на BMW i Performance автомобилите е 20%.

Голямата популярност на BMW i и BMW iPerformance автомобилите превръща BMW Group в лидер на напредъка в областта на устойчивата мобилност. Цялостната картина на пазарните сегменти и продажбите сочи, че компанията е световен лидер при автомобилите с електрифицирано задвижване. С модели в 9 автомобилна класа BMW Group предлага ненадминато разнообразие от модели, като в момента е на трето място на световния пазар за електрически и Plug-in хибридни автомобили. Само през 2017 г. BMW Group е на път да продаде повече от 100 000 автомобила с чисто електрическо и Plug-in хибридно задвижване. На базата на постоянно увеличаващите се успехи при продажбите BMW Group очаква, че още през 2025 г. 15% от продадените по целия свят автомобили на нейните марки ще бъдат с електрическо или Plug-in хибридно задвижване.