Промените в автомобила на Макларън за 2013 г. са си стрували усилието с оглед на шампионата, дори да отнемат малко повече време на отбора, за да ги разбере, заяви спортният директор на тима Сам Майкъл.
– Имаме пулрод предно окачване – нещо, което Ферари направиха миналата година, както и различно задно окачване (създадено с цел създаване на повече аеропритискане). Очевидно е, че кутиите за радиаторите са променени, както и предната част на колата. Има доста неща и поради тази причина хората описват болида като радикален. Според нас си заслужаваше да ги направим, дори да отнеме повече време в краткосрочен план. Миналия сезон с МР4-27 стигнахме етап, в който си помислихме, че няма останал достатъчно потенциал в тази кола, чрез който да вървим напред и през следващите 12 месеца – разясни той в интервю за Скай Спортс.
Майкъл каза също така, че Макларън вярват, че МР4-28 е по-добър автомобил от миналогодишния. Според отбора също така не би трябвало да има някакви проблеми в началото на сезона:
– Със сигурност ще работим повече, но ако бяхме продължили да се трудим по предходната кола, определено нямаше да се получат нещата и тогава щяхме да смятаме, че не сме сторили достатъчно. Сега всички усещат, че са си свършили работата и понастоящем трябва да оптимизираме нещата. Аз лично винаги бих предпочел такава ситуация, защото не може да променяш нищо през годината – нито височината, нито кутиите за радиаторите или крашструктурите, не си в състояние да преминеш към пулрод. Всичко е фиксирано за 12 месеца.
Спортният директор на Макларън разясни също така, че по-голямата част от новите компоненти за Гран при на Австралия са били изпитани на последния тест в Барселона, а в Мелбърн ще има допълнителни, съвсем нови елементи. Той обаче не разясни какви точно са те:
– Ако кажа: „Имаме ново предно крило“ например, може и да не го използваме. Научили сме се от предишен опит да споделяме какви са новостите едва след като са били използвани в състезание.
Мнозина смятат, че напускането на Люис Хамилтън отслаби Макларън като отбор. Твърди се също така, че в отсъствието на шампиона за 2008 г. тимът изгради колата специално за Дженсън Бътън. (Анализ на стила на управление на Бътън и този на новия пилот на отбора Серхио Перес може да намерите в новия брой на списание ClubS1 – 158.) Според Сам Майкъл обаче влиянието на който и да е състезател не е чак толкова голямо.
– Най-важното участие на пилота е да каже какъв е балансът на автомобила, как са повлияли на поведението направените промени. Да коментира управляемостта и всичко това е наистина важно. Но не е нужен състезател да ти каже, че повече аеропритискане ще те направи по-бърз, както и по-високите мощност и сцепление. При промяна характеристиките на управление или начина на загряване на гумите – тогава е нужен пилотът. А състезател с опит, колкото притежава Дженсън, е важен. Той притежава и много повече опит, отколкото Люис – започва 14-ия си сезон. Освен това пилотите трябва да мотивират и вдъхновяват инженерите и механиците. Те са лицето на отбора и винаги ще са по-вдъхновяващи от който и да е инженер – обясни още Майкъл.