От доста години насам гумите са една от най-дискутираните теми във Формула 1. След първото състезание през тази година в Австралия тази тема отново бе в центъра на вниманието. Дори се стигна до там, че шефът на надзорния съвет в екипа на Мерцедес, легендата Ники Лауда критикува сериозно гумите на Пирели. Според дългогодишния технически директор на Заубер, Вили Рампф, който сега изпълнява същата функция във Volkswagen, бързо износващите се гуми не би трябвало да са извинение за постиганите резултати.
„Гумите са еднакви за всички“, обяснява Рампф пред motorsport-total.com. „Те са един от много важните елементи във всяка кола. Работата на техниците обаче е, да намерят най-добрия начин за използването на този елемент. Да се приписва негативното представяне на гумите, означава просто, че техниците не са си свършили работата. Просто нещо в съвместната работа между гумите и колата не работи както трябва.
Вече съм само един наблюдател, почти нямам поглед върху нещата, въпреки че гледам състезания по телевизията като всеки фен. Това бе така през миналата година, през тази промяна също няма да има.“
Вили Рампф прекара в Заубер 14 години, преди да се присъедини към Volkswagen Motorsport.