Когато името на Роберт Кубица бъде свързано с рали инцидент, това определено събужда неприятни спомени във всеки фен. Този път за щастие инцидентът на поляка се размина без сериозни последствия, въпреки че отново можеше да стане застрашаващ за живота на пилота. При своето първо участие в Европейския рали шампиона (ERC) на Канарските острови, Кубица водеше с повече от минута пред втория. Бившият пилот на BMW и Рено обаче допусна грешка, която от негова гледна точка сигурно е било доста дразнеща.
„Един малък проблем се превърна в голям, защото трасето бе по-тясно, отколкото очаквах“, обясни полякът катастрофата си. „Не бях настроен за максимална атака, но явно подцених ситуацията. Това не може да е извинение, но имахме липса на сцепление на задната ос. Трябваше да внимавам, но за съжаление явно не го направих.“
Задната част на неговия Ситроен се удари в мантинелите, след което се завъртя и отново се удари, този път с предната част. Хубавото в случая бе, че огражденията издържаха, защото можеше да последва пропадане в пропастта.
„Явно ми липсва опит, който вероятно ще дойде в последствие. Но в този спорт подобни грешки не са рядкост. Ако в този участък трасето бе по-широко, нямаше да има никакви последствия. Това е неприятен урок, но е урок, от който със сигурност ще си взема поука. Вината е единствено моя и съм много разочарован, защото се движехме перфектно през първия ден.“
„Роберт показа чудесно представяне и загатна за огромния си потенциал, особено на асфалт“, заяви спортният директор на Ситроен, Ив Матон. „Като цяло неговата задача тук бе да събира опит. Той не губи време, за да свиква с колата. Трябва обаче да научи някои неща за спецификата на рали спорта, които го различават от състезанията на писта. Така например, че трябва да е в състояние темпото си спрямо условията в етап, който караш за първи път. Ако той успее да се справи с някои от навиците си от пистовите надпревари ще стане един наистина впечатляващ пилот, единствен по рода си.“
След две седмици Кубица ще се участва в рали Португалия, което е кръг от Световния рали шампионат. Полякът ще се състезава в рамките на WRC2.