Заповедите от бокса са част от Формула 1 и шефът на Лотус Ерик Булие приема прилагането им, макар и не на толкова ранен етап от шампионата.
Коментарът му бе направен преди третата надпревара от 2013 г. – Гран при на Китай, като той сподели и очакванията си за следващите стартове от първенството.
– Заповедите от бокса са част от спорта. Един отбор може да се управлява по два начина. Единият е да фаворизираш даден пилот, да дадеш ясни статути номер 1 и номер 2 – това важи, ако целта ти е да гониш титлата при състезателите. Другият вариант е да са равнопоставени, тогава отборът има голямо значение. Екипът им предоставя еднакви коли, идентични условия. Съществува ангажимент от екипа към пилотите. В този случай разбирам подобен тип нареждания, защото работиш за тима, не за тях – те се трудят за теб. Понякога емоциите изглежда взимат връх, но да не забравяме, че на пилотите им се плаща, за да карат за теб и за компанията. Няма хора – никъде по света, които да не се подчиняват на фирмата си и да не бъдат санкционирани или поне да не им се поиска обяснение защо са постъпили по определен начин. Да не са се подчинявали на мен? Да, случва се, заради адреналина и вълнението от това да победиш. Но смятам, че във Формула 1 не бива да става така. Първо, не трябва заповедите от бокса да се прилагат на такъв ранен етап от шампионата. Когато обаче стане, трябва да оправиш нещата, и то бързо. Един от нашите пилоти е известен с факта, че прави общо-взето каквото си поиска, но при наличието на 600 души зад гърба ти, трябва да имаш определено уважение към отбора – обясни Булие.
Победата на Кими Райконен в Австралия бе идеален старт на сезона за тима му. В Малайзия нещата бяха значително по-трудни и бе демонстрирана една от слабостите на Лотус – темпото на мокра писта. Булие е убеден, че на Сепанг не видяхме пълния потенциал на Е21, както и че на Ромейн Грожан му бе нужно повече време да напасне автомобила според предпочитанията си.
– Кими има огромен опит, знае какво иска от колата и как да го постигне. Ромейн имаше известни грижи в Австралия, но показа силно каране на Сепанг. Нямаше късмет в квалификацията и скоростта му в един бърз тур изглеждаше чудесна, но дъждът му отне шанса да стигне Q3. В състезанието се справи със стратегията, състезаваше се твърдо и според мен показа, че свършената през зимата работа дава плодове. Доказа, че можем да разчитаме на него. Кими е щастлив, че пак се надбягва, той е напълно в час – измина цяла година от завръщането му в F1 и очевидно гони победа в шампионата. 2012-та бе трудна за Ромейн, но той се труди здраво и сега е изправен срещу предизвикателството да приложи наученото. В Китай той ще е с последната версия на изпускателната система и останалите компоненти, с които кара Кими в Малайзия. Освен това имаме няколко допълнителни елементи, така че ще е доста интересно – допълни Булие.