Рос Браун заяви, че не му е харесало да нарежда от питуола на пистата Сепанг на пилотите си Люис Хамилтън и Нико Розберг да запазят позициите си по време на Гран при на Малайзия, както и че подобно поведение не е в природата му. Шефът на Мерцедес във Формула 1 обясни освен това, че английският състезател никога не е искал да получава преференциално отношение в екипа. Случилото се във втория кръг от шампионата било от необходимост.
Браун отново обясни, че състезателите му имали проблем с разхода на гориво.
– Не ми хареса да дам заповедите (от питуола) в Малайзия, не е в спортната ми природа. Мисля, че отборът е демонстрирал многократно в миналото, че оставяме пилотите си да се състезават един с друг – заяви той в интервю за Скай Спортс. – От техническа гледна точка обаче щяхме да изглеждаме особено глупаво, ако и на двете ни коли им беше свършило горивото.
Ситуацията заедно със случката в Ред Бул, където обаче Себастиан Фетел пренебрегна нареждане от бокса и изпревари съотборника си Марк Уебър, предизвикаха сериозен скандал. Разправията доведе до поредното обсъждане на заповедите от бокса. Полека-лека обсъждането утихна, но темата неминуемо ще бъде повдигана и през следващите дни преди третия кръг от първенството за 2013 г.
В самия екип на Мерцедес мненията относно нарежданията бяха разделени. Хамилтън се чувстваше неловко, Розберг бе недоволен, моторспорт директорът на щутгартския концерн Тото Волф подкрепи Браун, но председателят на борда на екипа Ники Лауда критикува шефа на тима. Самият началник на отбора заяви, че нито австриецът (който е трикратен шампион в F1), нито Хамилтън са били наясно с цялостната картина.
– Естествено, че Люис иска да се състезава… В преговорите, които водихме, въпросът за (статут на) номер едно или две никога не е бил споменаван от негова страна. Той искаше равенство. Желанието му бе да разполага със същите оборудване и възможности, а това е страхотно, тъй като е толкова уверен, че не иска фаворизиране. Според мен заради това се чувстваше малко странно в цялата ситуация. Аз обаче трябваше да взема решението на питуола. Ники или Тото може да не са съгласни с него, но аз разполагах с всички факти, с цялата информация. Смятам, че всичко необходимо за достигането на такова нареждане бе пред мен, а не пред тях. Според мен след състезанието и двамата осъзнаха, че това бе правилният подход. Някои трябва да взима тези решения. Не е възможно да се стига до тях от група или комитет. Няма време за това – допълни Браун.
Мерцедес спечелиха 27 точки в последния старт от Формула 1. Това е най-големият актив, записан от тима, откакто щутгартската компания купи отбора Браун Гран при, който взе титлите при пилотите и при конструкторите през 2009 г.