Новата Mazda6 получи признание за изключителния си външен вид в един от най-големите конкурси за дизайн – red dot design award. В продуктовата категория в предишни години са били отличавани изделия на марки като Nike и Apple, но тази година 37-членното независимо жури отличи концепцията KODO, вдъхновила чертите на модела. Победителите за 2013 г. ще бъдат обявени на специалната церемония по награждаване на призьорите на 1 юли. Галата ще се проведе в Есен (Германия).
Дизайнерската тема „KODO – душата на движението“ участва във всички последни автомобили на марката. Този нов език за изразяване на емоции в новото поколение коли е вдъхновен от скока на животно в природата и устрема на атлетите в надпревара. KODO символизира отличителните за Mazda жизненост и пъргавина, отличаващи неконвенционалните коли на бранда, които са истинско удоволствие за управление. Това далеч не е първа награда за KODO – новата дизайнерска философия получи признание в световен мащаб още от първия модел, в който тя бе въплътена – CX-5.
– С новата Mazda6 целта ни бе да събудим усещанията на наблюдаващия, да накараме хората да обръщат глави – чрез безкомпромисните баланс и пропорции, които карат човек моментално да пожелае да се качи в автомобила и да го подкара – заяви главният дизайнер в европейския център на Mazda за изследвания и развитие Питър Бъртуисъл. – Наградата red dot е изключително престижно доказателство какво сме постигнали с дръзките изразни средства, въплътени от KODO.
Последното поколение на Mazda6 – трето поред – бе представено през януари. То е с високоефективните SKYACTIV двигатели на компанията, като гамата включва два бензинови и два дизелови, както и шестепенна автоматична или механична трансмисия.