След като BMW вече не е директно обвързан с проекта WRC, колите на MINI сега се поддържат и подготвят за състезания от британската фирма Продрайв на не безизвестния Дейвид Ричардс. Така екипът на Motorsport Italia и техният пилот Михал Косцюшко карат с MINI във WRC, докато украинският Ascania Team ще участва с преработения John Cooper Works S2000 във WRC2 в предстоящото в края на седмицата рали Португалия.
Продрайв доказват, че развитието на една рали кола може да напредва и без да се разчита на заводска подкрепа. Така благодарение на осъвременяването на двигателя в Португалия захранваните с коли отбори ще могат да разчитат на повече мощност. WRC версията на John Cooper Works разполага вече с 8 к.с. повече, докато при S2000 автомобила те са пет.
„Използвахме вратичка в актуалната хомологация и постигнахме значително подобрение“, обяснява главният инженер на Продрайв, Джейсън Хил. „Повишаването на мощността и на въртящия момент са радващи, а освен това сега двигателят е и по-гъвкав. Това е нещо, което нашите пилоти ще забележат веднага.“
Изпълнителният директор на Продрайв, Ричард Тейлър, също признава, че е много доволен от постигнатия напредък. Тейлър смята, че проектът MINI в Световния рали шампионат е далеч от финализирането си.
„От наша гледна точка е дразнещо, че не можахме да демонстрираме нагледно в шампионата, добрите възможности на нашата кола. По отношение на конкурентоспособността бихме могли да участваме без проблеми във WRC, но за съжаление във финансов аспект не сме в състояние за това.“