За първи път три Фолксваген Поло R WRC ще се състезават в кръг от световния рали шампионат и това ще се случи тази седмица в Португалия. Себастиен Ожие и Яри-Мати Латвала ще продължат битката си в първенството, а дебют ще запише Андреас Микелсен, който вече придоби първи опит в състезателни условия по време на Fafe рали спринт миналия уикенд.
– След три напълно различни надпревари в началото на сезона ни предстои първото „типично“ рали – това в Португалия – коментира моторспорт директорът на Фолксваген Йост Капито. – Трудни чакълени отсечки, пролетни температури – за разлика от Мексико – маршрут точно над морското равнище. Вероятно ще се сблъскаме с условия като тези, в които ще се състезаваме и в Аржентина, Гърция и Италия. Заради това Португалия е важен индикатор на какво е способно Поло R WRC. Ще имаме трети екипаж в надпреварата. Андреас имаше много успехи в Intercontinental Rally Challenge и заслужено прави стъпката до най-високото ниво на ралитата – допълни той.
Специално за норвежкия пилот бе създаден втори екип – Фолксваген Моторспорт II. Той ще позволи на Микелсен да направи десет тест дни този сезон без да се налага да се редува със съотборниците си.
Всички екипажи направиха по два дни тренировка в Португалия в края на март, адаптирайки настройките на автомобилите си към специфичните условия.
– Често съм бил наистина бърз в Португалия, но най-добрият ми резултат там досега е трето място от 2011 г. Надявам се този сезон да се справя и да се боря за позиция на подиума – заяви Латвала. – Поло R WRC със сигурност има потенциал за това, победите на Себастиен в Швеция и Мексико го показаха. Първите три кръга от шампионата бяха малко сложни за мен. За съжаление не всичко премина по план. Нужно ми бе време на свикна с колата. Но в Мексико в пауърстейджа се чувствах достатъчно уверен и усещането се засили по време на тестовете в Португалия. Предстоящото състезание е известно със слепите изкачвания – трябва да си особено внимателен при тях, тъй като изобщо не се вижда дали следва ляв или десен завой. Поради тази причина е толкова важно и да си акуратен в записките на тренировката, за да няма шанс по време на състезанието нещо да не бъде разбрано.
Ожие трябваше да участва във Fafe рали спринта, но се разболя от грип и по препоръка на лекаря си пропусна събитието. Французинът вече се чувства значително по-добре.
– Оттеглянето от спринта бе много трудно решение, особено заради ентусиазираните фенове. То обаче бе правилният вариант, тъй като ми позволи да се възстановя изцяло. В Мексико видяхме, че Поло R WRC е конкурентоспособно на чакъл и това е важно. Идващото рали Португалия ще е още един индикатор за позицията ни. Надбягването там ще е особено интересно, тъй като ще караме в условия, в каквито се провеждат повечето WRC кръгове – обясни Ожие.
Той допълни също така, че при сухо време трасето в Португалия е с високо сцепление, но ако вали пръстта се размеква и в калта е значително по-трудно да се кара:
– Това го установихме миналия сезон. А и не е особено забавно да се състезаваш в подобни условия. Предпочитам да е сухо.
Микелсен е най-развълнуван от всички и няма търпение за старта. Това ще е първото му истинско рали с Фолксваген, въпреки че той е напълно интегриран в отбора.
– Единственият нов елемент е реалната надпревара с WRC автомобил – продължи Андреас. – Чувствам се готов да се състезавам на това ниво. За последно карах там през 2007 г., така че това на практика ще е ново състезание за мен. Имах късмет, че карах в тренировката миналия сезон. Поне имам някаква представа какво ме очаква. За мен ще е важно да не допускам грешки и да се пазя от инциденти. Искаме да финишираме и да научим колкото се може повече в това рали.