Любопитна информация споделиха от Рено Спорт в навечерието на 10-ата Гран при на Китай, коментирайки работата на захранването на двигателите с въздух, което тази година за последно не е принудително, а атмосферно, макар че в този случай е по-правилно да се каже, че е инерционно.
На безкрайно дългата права между завои 13 и 14 болидите достигат 330 км/ч с отворен DRS и това прави налягането върху въздушния филтър вътре в тръбата над главата на пилота по-голямо от обичайното.
При нормална стойност от 1020 милибара преди 14-ти завой става 1070 милибара, което повишава мощността на двигателя с 5% или с около 40 к.с.
Разбира се, това важи за работата на всички и така няма голяма разлика в скоростта на съперниците. Много е важно как ще се използват ефектите от този въздух не само за по-доброто пълнене на двигателя с кислород, но и от аеродинамична гледна точка, както и от това да се използват вълните на струята за още по-добро пълнене и аеродинамика.
Деформациите в тръбата били толкова големи, че миничувствителна камера би уловила как се променя формата й с цели 10 мм!