Себастиян Фетел успя да спечели втора победа за сезона, след като тримфира убедително в Гран при на Бахрейн. Интересното в случая бе, че подиума от миналата година бе абсолютно повторен, след като Кими Райконен и Ромен Грожан от екипа на Лотус заеха втора и трета позиция. Пол ди Реста с болид на Форс Индия зае четвъртото място, следван от Люис Хамилтън с Мерцедес, Серхио Перес с Макларън, Марк Уебър (Ред Бул) и Фернандо Алонсо (Ферари). Последните две места от десетката останаха за Нико Розберг (Мерцедес) и Дженсън Бътън (Макларън).
Нико Розберг успя да защити първата си позиция в първия завой въпреки атаката на Себастиян Фетел. Пилотът на Ред Бъл обаче бе изненадан от Фернандо Алонсо, който успя да заеме по-добра позиция в първия завой и да заеме второто място. Радостта на испанеца продължи само няколко секунди, защото Фетел успя да го изпревари в седми завой. Темпото на пилота на Ред Бул изглежда бе значително по-добро от това на водача и в третата обиколка Фетел излезе начело, изпреварвайки сънародника си.
Розберг явно имаше проблеми с износването на гумите си и бе изпреварен от Фернандо Алонсо тур по-късно на старт финалната права. Розберг реагира моментално и си върна позицията до края на отсечката. Испанецът обаче бе значително по-бърз и отново успя да изпревари пилота на Мерцедес. Борбата изглежда доведе до допълнително износване на гумите на пилота на Мерцедес и Ди Реста също се справи без особени проблеми с Розберг.
Износването на гумите при някои от болидите бе значително. Първи в бокса спря Фернандо Алонсо в осмата обиколка, но проблем за испанеца бе и заялата при отворено крило система DRS. Това наложи ново спиране в бокса на Ферари в деветата обиколка, което изхвърли испанеца извън десетката.
В деветия тур в бокса влезе и движещия се до този момент на шеста позиция Марк Уебър. Той подобно на Алонсо сложи твърди гуми. Розберг от своя страна продължи да губи позиции, след като бе изпреварен в борба за третото място от Фелипе Маса, който имаше предимството да стартира с по-твърдата смес. От Мерцедес прецениха, че е време да сменят гумите на пилота си и Розберг мина през питлейна в десетия тур, следван от Дженсън Бътън, движещ се близо до него.
В 11-ата обиколка водещият убедително Фетел влезе за смяна на гуми, като изненадващо в същото време спря и Маса. Ди Реста и Райконен оставаха единствените пилоти продължаващи да карат на пистата с по-меката смес, съответно на първо и второ място.
Темпото на финландеца обаче продължаваше да пада и скоро той бе изпреварен от Фетел в борба за втората позиция. Това принуди Райконен най-накрая да спре в бокса. Тур по-рано същото направи и водача в този момент Ди Реста.
Фетел отново поведе, Уебър бе на втора позиция, следван от Розберг, Бътън и Маса. Бразилецът караше със счупено предно крило след контакт със Сутил на старта. Това явно влияеше негативно на представянето му и бразилецът бе изпреварен от Грожан и Перес. Гумите му се износваха доста бързо и в 20-ата обиколка той отново мина през бокса. Уебър и Бътън, който бе успя да изпревари Розберг спряха в 22-ия тур за втората си смяна на гуми.
Фетел водеше далеч напред и дори след второто си спиране в 26-ата обиколка остана начело. Зад него бяха Ди Реста, Райконен, Уебър, Бътън и Серхио Перес, водещи изключително твърда битка помежду, Розбег и Грожан. Перес по всякакъв начин се мъчеше да изпревари съотборника си, но Бътън показа, че разполага с много опит и умения, за да не позволи на младата надежда да го изпревари. Стигна се дори до там, че в 32-ата обиколка Перес загуби част от предното си крило в желание да мине пред съотборника си.
Грожан първо успя да изпревари Розберг, а после се възползва от битката между пилотите на Макларън, като първо мина Перес, а в последствие и Бътън в 34-ия тур.
Райконен направи второто си спиране обиколка по-късно. Същото направи и борещия се с износващите се гуми Бътън. Фетел продължаваше да води със сериозна преднина, следван от съотборника си Уебър, Грожан, Хамилтън, Перес, Райконен, Алонсо и Ди Реста, сменил гуми малко след финландеца.
Уебър направи трето спиране в 38-ия тур и излезе на осма позиция пред Розберг, борещ се в същото време с Бътън. Германецът се опита да изпревари австралийския пилот на Ред Бул, но във втория завой се стигна до контакт между двамата, който позволи на Бътън да излезе девети.
Движещите се на четвърта и шеста позиция Перес и Алонсо спряха за последно в бокса в 40-ата обиколка. Те се завърнаха на трасето девети и десети.
Преднината Фетел пред втория Грожан бе повече от 27 сек. Райконен бе трети. Световният шампион направи последното си спиране в 43-ата обиколка. Грожан стори същото веднага след водача. И докато Фетел отново поведе, то френския пилот на Лотус излезе пети пред Дженсън Бътън. Райконен бе втори, следван от Ди Реста и Уебър. Австралиецът обаче бе близо пред Грожан. Французинът се възползва от новите си гуми и успя да излезе четвърти. Сега Розберг бе шести, следван от Бътън, Хамилтън, Перес и Алонсо. Темпото на шампиона за 2009 г. не бе достатъчно добро и скоро той бе изпреварен и от съотборника си от миналата година. Положението на Бътън изглеждаше плачевно и скоро той бе изпреварен от Перес и Алонсо. Това принуди британеца да спре за последно в 46-ия тур. Той излезе на десета позиция, на място зад миналия заедно с него през питлейна Розберг.
Фернандо Алонсо пък успя да изпревари Серхио Перес и да заеме седма позиция. Мексиканецът не бързаше да се предава и контраатакува, но пилотът на Ферари успя да се защити и да запази спечелената преди малко позиция. Пред него Уебър и Хамилтън се бореха за петата позиция. Пилотът на Мерцедес изглеждаше по-бърз и успя да спечели битката, изпреварвайки съперника си в 51-ата обиколка.
Грожан от своя страна успя да настигне бързо и да изпревари Ди Реста за последното място на подиума. Уебър пък успя да си върне петата позиция, изпреварвайки Хамилтън. Съвсем близо зад тях дебнеха Алонсо и Перес.
Перес подобно на Уебър си върна позицията, отнета му малко по-рано от Алонсо. Мексиканецът атакува доста остро испанския си опонент.
Екшънът продължи с пълна сила като Хамилтън се опита отново да изпревари Уебър. За кратко дори британеца бе сантиметри напред, но Уебър контраатакува след излизането от трети завой и отново застана пети.
Гумите на австралиеца обаче явно бяха на предела на възможностите си. Хамилтън остана настоятелен и успя в началото на последната обиколка най-накрая да изпревари съперника си. Серхио Перес също се възползва от слабостта на австралиеца и да му измъкне шестото място в последните метри от състезанието.
Така след четвъртото състезание за сезона Фетел продължава да е начело в класирането при пилотите със 77 точки. С десет по-малко втори е Кими Райконен, а трети с 50 т. е Люис Хамилтън. Фернандо Алонсо е четвърти с 47 точки.
При конструкторите Ред Бул води със 109 точки, пред Лотус с 93 т., Ферари със 77 т. и Мерцедес с 64 т.
Следващото състезание ще е първото в Европа и ще бъде на пистата в близост до столицата на Каталуния, Барселона.