Преди старта на днешното състезание изглеждаше доста трудно за Хамилтън да постигне какъвто и да било успех. Британецът стартира от девета позиция и въпреки това успя да се добере в крайна сметка до петото място. На другия полюс пък бе съотборникът му в Мерцедес, Нико Розберг, който стартира първи, а завърши девети след четири спирания в бокса. В основата на цялата драма бяха гумите на Пирели, които Розберг така и не успя да запази и да накара да работят в оптимален режим. Хамилтън, за когото пък се смята, че е по-агресивен към този елемент в крайна сметка успя да съхрани добре гумите, заради което получи похвали от шефовете на екипа.
„Изключително радостен и щастлив съм“, заяви след края на състезанието Хамилтън. „В края особено удоволствието бе огромно. В началото нищо не вървеше, бяха много бавен. Във втората или третата серия от обиколки обаче колата изведнъж промени поведението си. Стана много по-бърза, както преди това бе в тренировките. Все едно се рестартира и отново стана нормална – разлика като между деня и ношта.
За съжаление в първата част от състезанието бе доста скучно, просто защото не можех да се боря и дори загубих позиции. С поставянето на твърдите гуми обаче всичко се промени изведнъж и успях да стопя изоставането на групата пред мен. В крайна сметка успях да стигна до петата позиция и имах чудесен двубой Марк Уебър. Беше чудесно – твърдо, но коректно.“
На повече обаче Хамилтън не можеше да се надява, защото освен всичко отново имаше проблеми с горивото и трябваше да избере по-пестелив режим.
„Не можех да атакува тотално. Трябваше да внимавам за гумите, а освен това и за горивото.“
„Много внимателно изчисляваме, от колко гориво средно се нуждаем на състезание. Всеки допълнителен грам в началото на надпреварата натоварва гумите и те се износват по-бързо“, обясни и Ники Лауда пред RTL. „Това е част от стратегията и когато в началото започнеш с пет килограма гориво по-малко, тогава може да направиш един стоп по-малко. Подобни изчисления се правят от всеки отбор, същото е и в Ред Бул.“
„Мисля, че това бе най-тежкото състезание за нас“, продължи Хамилтън. „Радваме се, че то приключи. Имам добро усещане за Барселона. Ще е интересно да видим, какво ще е разпределението на силите там. Не сме далеч от върха и ако следващата ни крачка в развитието на новите елементи е успешна можем отново да сме в челото. Всички знаем, че пред нас има още много работа, но ако погледнем резултатите от първите четири състезания, мисля че можем да сме доволни.“