Начало Moto News Марк Маркес пише история в Остин

Марк Маркес пише история в Остин

48
0
Марк Маркес,Остин,Хонда

Марк Маркес записа името си в историята на MotoGP. Испанският пилот на Хонда спечели днес в премиерното за пистата в Остин (Тексас) състезание, като по този начин стана най-младият състезател, печелил победа в световния шампионат по мотоциклетизъм. Новобранецът победи в едва второто си състезание в Кралския клас на възраст от 20 години и 63 дни. Така той подобри постижението на Фреди Спенсър. „Бързият Фреди“ постигна своята първа победа в далечната вече 1982 г. в Белгия в тогавашния клас до 500 куб. см. Вчера Маркес пък стана най-младия състезател печелил полпозишън.

„Още по време на тестовете се чувствах много добре“, заяви Маркес след победата си. „После в първото състезание имах чувството, че сънувам, а сега е просто невероятно. Състезанието бе много трудно, особено по отношение на физическата издръжливост. Опитах се да поддържам напрежението и да постигна добри времена. Благодаря на отбора, защото без тях нямаше да постигна нищо.“

Състезанието се разви като дуел между съотборниците и сънародници Маркес и Педроса. Във втората част от надпреварата обаче младока увеличи темпото и за неговия съотборник се оказа невъзможно да се противопостави. В крайна сметка двойната победа на Хонда бе достатъчно радостна за целия отбор. Последното място на подиума остана за световния шампион Хорхе Лоренцо с Ямаха. Кал Кръчлоу от екипа на Tech-3 Ямаха остана четвърти, изпреварвайки Щефан Брадл (LCR-Honda). Легендата Валентино Роси не успя да играе важна роля в състезанието и остана едва шести с втория мотор на Ямаха. Най-добрия CRT състезател бе Алекс Еспаргаро от екипа на Аспар

На старта Педроса поведе, а Маркес направи грешка в първия завой и позволи на Щефан Брадл да го изпревари. Все пак до края на обиколката испанецът успя да се придвижи зад сънародника си, докато германският пилот започна борба с Лоренцо и Кръчлоу. Интересен бе и избора на гуми, като Маркес и Брадл бяха решили да използват по-твърдите гуми за задната ос, а Лоренцо и Педроса, както и голямата част от останалите избраха по-меките. Отпред пък всички бяха предпочели твърдата смес.

Лоренцо успя скоро да заеме четвъртата позиция и подгони пилотите на Хонда. В завоите моторът на Ямаха бе видимо по-бърз, но на правите двамата испански пилоти на Хонда наваксваха. Все пак те успяха да натрупат аванс от три секунди пред световния шампион.

Девет обиколки преди края Маркес успя да изпревари Педроса, но по-опитния пилот остана плътно до съотборника си. Три обиколки преди финала обаче младока увеличи значително темпото, което се оказа непосилно за вицешампиона. Така в крайна сметка Маркес спечели с преднина от 1,534 сек пред Педроса.

Следващото състезание е на 5 май на пистата Херес де ла Фронтера в Испания. С победата си Маркес води в класирането при пилотите заедно с Хорхе Лоренцо, след като двамата имат по една победа и едно трето място. Двамата испанци имат по 41 точки, трети е Педроса с 33 т., следван от Роси с 30 т.