Себастиен Льоб се занимава с доста неща през 2013 г., но в края на тази седмица ще върши това, което познава и умее най-добре – ще се надбягва в световния рали шампионат в петия кръг за настоящия сезон в Аржентина.
За деветкратния носител на WRC короната това ще е трето, предпоследно участие в тазгодишното първенство според предварително оповестената му програма.
– Беше доста зает през последните няколко седмици. Имаше ли време да отдъхнеш?
– Всъщност не… Всеки път, когато си помислех, че може би ще имам малко свободно време, се оказвах още по-зает, и то най-често се озовавах зад волана на състезателен автомобил! След Аржентина ми предстоят още четири такива уикенда. През май ще съм си вкъщи само около два дни. Но не мога да се оплача – аз избрах да приема появилите се възможности. Сега съм по-зает, отколкото съм бил в предишни години, но това означава, че мога да работя върху способността си да се адаптирам и да придобия опит с оглед бъдещите ми планове със Ситроен. Тази година бе моментът да се занимаваме с всичко това. Ще се уча как да не върша нищо по-късно…
– Имаше ли възможност да проследиш рали Мексико или кръга в Португалия? Какво мислиш за тях?
– Ясно е, че следих ралитата и видях как протекоха. На Ситроен не им бе лесно да се изправят срещу съперник, който вече е успял да комбинира високо ниво на представяне с издръжливост в един много добър автомобил. Но сезонът още не е приключил – да спечелиш първенство, състоящо се от 13 кръга, всеки от които има значение, изисква постоянство. Видяхме, че DS3 WRC са по-бързи в Португалия, отколкото в Мексико, а това предполага, че отборът бележи прогрес. Освен това потвърждава, че колата се кара по-комфортно, когато има високо ниво на сцепление.
– Как се подготви за Аржентина? Чувстваш ли се готов да преследваш осма поредна победа там?
– На практика не съм карал на чакъл този сезон (с изключение на един ден тестове) от рали Испания през 2012 г. Затова не знам какво ще е усещането в първите етапи в Аржентина. Мисля, че ритъмът може да се изгуби доста лесно, така че съм предпазлив относно шансовете си. Не мога да отрека факта, че в голяма степен продължих напред и сега съм съсредоточен върху бъдещето. Намалената ми програма във WRC е добър начин да се състезавам за Ситроен през 2013-та, но не съм толкова добре подготвен, колкото Мико [Хирвонен], Дани [Сордо] и останалите момчета. Да видим какво ще се случи, когато сложим каските…