Разбирането на конкретния проблем, поради който Макларън не започнаха сезон 2013 г. според очакванията си и поведението на МР4-28 не бе на ниво, е по-важно за екипа, отколкото подобряването на скоростта в краткосрочен план. Това заяви управляващият директор Джонатан Нийл преди Гран при на Испания, за където тимът от Уокинг има планирани множество нови компоненти.
– На практика се опитваме да разрешим проблем във връзките между данните. Наистина е много важно да оправим тези неща. Ако все още съществува някакво съмнение и се питаш какво се е объркало, как да го поправиш, има възможности грижите да се появят отново. Нашите проблеми – предполагам – са общо-взето същите, като сполетелите Ферари миналата година. Мислиш, че си направил достатъчно през зимата, но като извадиш колата на писта и видиш какво става, през главата ти минава: „Планът определено не беше такъв“. Трудно е да се измъкнеш от такова положение, защото дълго време си оптимизирал редица неща по неверни данни. Първата стъпка е да откриеш точно къде се е объркало всичко, втората – да поправиш стореното след това. Затова не сме в състояние да извадим една сгрешена част и да поставим нова – не става така. Малко по малко, постепенно ще се справим – обясни той.
Нийл обясни също така, че усилията от страна на Дженсън Бътън, както и лично неговото старание да не се поставя твърде голям акцент върху новите компоненти, не демонстрират песимизъм:
– Никой от нас не желае да се озове в ролята на заложник на съдбата. (Противоположно поведение) би ни оставило открити за удари от медиите, което изобщо не е забавно. Освен това ние не работим в изолация. Логично е хората да искат да дадем предположение и да кажем, че ще сме на полпозишън, но спортът ни е труден, а съперниците не стоят на едно място. Представянето на всеки тим зависи от това какво всички останали са свършили. Невъзможно е да се правят прогнози и никак не е мъдро да се впускаме в тях. Аз съм доволен от начина, по който работи отборът. Направихме аеротест, за да потвърдим наличната си информация. Но ще сме предпазливи до етапа, когато сме напълно сигурни в какво положение се намираме. Някои неща ще проработят, други не, а като цяло в петък ни предстои повече работа, отколкото друг път.
Освен това управляващият директор на Макларън отбеляза, че е твърде рано да коментира шансовете на тима в борбата за титлата, както и вероятността тази битка да е вече загубена за екипа.
– Ще сме в по-добра позиция да говорим по-близо до лятната ваканция – добави Нийл.
Подробности за случващото се в отбора може да намерите в новия брой на списание ClubS1, който излиза на пазара тази седмица.