На пистата Херес в Испания Magneti Marelli показа развитието на своята система ECU – Електронен контролен блок за управление. Системата, която е на следващ етап на развитие, се използва от повечето байкове от категорията CRT.
След всяко едно от състезанията досега – в Катар, Тексас и Херес, тези, които използват Magneti Marelli ECU, пишат доклад до италианската компания, като фиксират промените, които биха искали да се направят. В съответствие с тези искания, първите промени, които бяха направени, се изпробваха в тестовете на Херес, в деня след състезанието.
Марко Вентури, шеф на моторспорта за Magneti Marelli, каза за сайта motogp.com: Подобрихме някои неща, след искане от страна на екипите и на технологичния директор на MotoGP Корадо Чекинели. Това ще се отрази върху контрола и стратегията, която води до повторно отваряне на дросела в средата на завоя. По този начин се дава по-ефективно и стабилно използване на оборотите на двигателя при преминаването и излизането на завоя. Първата стъпка тази година е да се уверим, че системата работи правилно и се използва от всички по най-добрия възможен начин. По-точно – да се използват всички характеристики, които са на разположение. Това може да бъде доста сложно за екипите и те трябва да го овладяват стъпка по стъпка. Следващата стъпка е да се подобри ефективността на тези мотори. Най-важното нещо е да се види, дали пилотите са подобрили времена си в обиколките в сравнение с миналата година и дали всичко е според техните и на инженерите им очаквания, за да може да се подобри представянето и управлението на мотоциклета като цяло.