Екипът на Макларън се е съмнявал в легалността на новото си предно крило, допълнителен брой от което бе докаран на бегом от завода в Уокинг на пистата Каталуния в събота сутринта. Това е основната причина отборът да реши да не го използва изобщо в останалата част от уикенда в Испания след пробите във втората и третата свободна тренировка. Крилото не е тествано на стендовете на ФИА и в Макларън не са били убедени, че ще премине проверката след квалификацията.
Случилото се е поредният провал в поредица опити на тима да навакса изоставането си през настоящия сезон във Формула 1. Макларън предпочетоха радикален дизайн за новия си болид МР4-28. В предсезонните тестове имаше моменти на добро представяне, но от Гран при на Австралия насам разочарованията се трупат едно след друго. От екипа отрекоха да са се паникьосали заради неочаквано лошото поведение на колата, като признаха, че имат проблем, който е много подобен на този на Ферари от миналата година – проблем във връзката между данните от симулации и аеротунела и реалните изпитания на писта.
– Докарахме крилата, но не успяхме да се уверим напълно в легалността им – заяви шефът на екипа Мартин Уитмарш.
За Испания тимът имаше голямо количество нови компоненти, но се опита да държи очакванията на по-ниско ниво. В квалификацията Дженсън Бътън бе 14-ти, а класирането в Q3 на Серхио Перес (девети) бе изненада и за пилота, и за отбора.
– Всъщност след толкова проблеми не очаквахме такъв резултат – призна мексиканецът в събота.
В надпреварата на Каталуния двамата се добраха до точки – Бътън бе осми, съотборникът му девети, но настроението определено не е оптимистично. Проблемите от началото на сезона досега в комбинация с напускането на Люис Хамилтън в края на 2012-та, предстоящото напускане на бившия технически директор Пади Лоу и обявеното оттегляне на Водафон в края на 2013-та доведоха до слухове за това, че позицията на Уитмарш като шеф на тима е под заплаха. Самият той отрече подобно нещо да стои на дневен ред:
– Не вярвам точно това да се обсъжда от борда в момента. Вярвам в отбора и вярвам, че ще се справим с това. Не обмислям нищо друго освен да върна тима там, където му е мястото. Дженсън направи типично за него силно състезание и си проби път напред след недобър старт, върнал го почти в дъното на колоната. Да стигнеш осма позиция от такова положение на подобна писта е особено трудно, а в този болид – който знаем, че не е така конкурентоспособен, колкото е необходимо – е впечатляващо постижение. Освен това той го постигна само с три бокса и се справи с управлението на гумите си по безпогрешен начин, като същевременно вървеше с постоянно силно темпо. Перес, като повечето пилоти, бе с четири пита, а в края на надпреварата гумите му изискваха особено внимателно каране. Той също се справи добре. Взехме шест точки и разбира се, не сме доволни от това. Но поне и двете коли се класираха в топ 10 в едно определено трудно състезание, а това е солидна платформа за работа от тук нататък – допълни Уитмарш.
Повече подробности за проблемите на Макларън може да намерите в новия брой на списание ClubS1 (160 – май).