Хонда потвърдиха официално днес, че се връщат във Формула 1 през 2015 г. и ще доставят двигатели на Макларън.
Президентът и главен изпълнителен директор Таканобу Ито благодари на президента на ФИА Жан Тод и на управляващия търговските права на спорта Бърни Екълстоун за разбирането и съдействието, улеснили процеса за компанията. Работата по нов двигател според изискванията, влизащи в сила от догодина, вече е започнала.
От Макларън отбелязаха, че съобщението не само оповестява връщането на Хонда в Гран при след шестгодишно отсъствие, но и използването отново на турбомотори на компанията в F1. Японците се трудят в момента по 1,6-литров V6 турбодвигател в центъра си за изследвания и развитие в Точиги.
Партньорството между Макларън и Хонда пък е едно от най-успешните в историята на Формула 1. Между 1988 и 1992 г. те печелят 8 титли, 44 победи, 53 полпозишъна, 30 най-бързи обиколки. През 1988-ма е постигнат уникален резултат с МР4-4: Аертон Сена и Ален Прост печелят 15 от 16-те състезания през сезона.
– Това е фантастична новина за всички, които обичат Формула 1. Заедно ще напишем нова и невероятно вълнуваща глава в историята на Макларън. Хонда е компания, за която автомобилният спорт е втъкан в същността й. Горди сме, че отново ще работим заедно. През следващите 18 месеца ще се трудим съвместно, за да сме напълно готови за 2015 г. Имената на Макларън и Хонда са синоними на успех във Формула 1, а предишните постижения на това партньорство ни задължават да се справим. Заедно имаме невероятно наследство и ще продължим по същия път. До края на 2014 г. продължаваме с настоящите си, дългогодишни партньори Мерцедес-Бенц, към които питаем най-дълбоко уважение. Макларън-Мерцедес има спечелени четири шампионата и 78 Гран при – коментира шефът на Макларън Мартин Уитмарш.
Президентът на Хонда Таканобу Ито също заяви, че японската компания има дълга история в разработването на иновативни технологии и създаване на изключителни решение за ежедневието благодарение на участието в моторспорта.
– Новите правила в F1 са със значителен фокус върху опазването на околната среда, а това ще вдъхнови още по-голямо развитие на собствените ни технологии и това е една от основните причини за участието ни в спорта. Бихме искали да изразим искрената си благодарност към президента на ФИА Жан Тод и CEO-то на Formula One Group за показаното огромно разбиране и съдействие относно реализацията на връщането ни в F1. Корпоративният слоган на Хонда е „The Power of Dreams“. Той представя нашето силно желание да преследваме и осъществяваме мечтите си заедно с клиентите и феновете ни – допълни той.
Световният шампион за 2009 г. Дженсън Бътън заяви, че той вече има голям опит с Хонда – за първи път се състезава в F1 с кола с двигател на японския концерн през 2003 г., а след това бе пилот на заводския тим от 2006 до 2008 г.
– Първата ми победа – в Унгария през 2006-та – бе с Хонда, така че съм наясно те колко обичат автомобилния спорт и Формула 1 в частност – продължи англичанинът. – Предизвикателството на новите технически правила е перфектна възможност за тях да се върнат на върха. Хонда е един от най-опитните конструктори на турбодвигатели в света, а и винаги са използвали F1 като платформа за технически иновации. Със сигурност и този път ще демонстрират безпрецедетни качества.
Тод и Екълстоун също направиха специални коментари относно завръщането на Хонда в спорта.
Президентът на ФИА заяви, че е много щастлив от това важно решение на автомобилния производител.
– Въвеждането на 1,6 л V6 турбомоторите от догодина е вълнуващо ново предизвикателство и демонстрира визия за бъдещето на спорта. Сигурен съм, че Хонда ще са силен участник в идващите години – добави французинът.
Екълстоун от своя страна каза, че за него е голямо удоволствие да види компанията обратно в Гран при.