Днес Хонда потвърди официално завръщането си във Формула 1. Японците ще снабдяват с двигатели екипа на Макларън от 2015 г. Още отбори обаче преговарят с производителя, който няма право да снабдяват само един екип. Завръщането на Хонда обаче веднага поражда слухове за завръщането и на японските пилоти във Формула 1.
Първото име, за което изниква в момента, е Такума Сато, който през цялата си кариера е подкрепян от фирмата. 36-годишният пилот кара за екипа на БАР Хонда от 2002 до 2005 г. преди да премине в Супер Агури, снабдяван от Хонда във Формула 1 от 2006 до 2008 г. Сато обаче вече не мисли за Формула 1.
„Когато Хонда се оттегли от Формула 1 бе жалко за всички. Тогава обаче Формула 1 не бе приключена за мен“, обясни Сато пред NBC. След фалита на Супер Агури японецът се опита да продължи кариерата си. „Две години се опитвах да се върна в спорта. Тогава имаше добър шанс да се присъединя към екипа на Торо Росо, но отиването ми там така и не се състоя. Накрая имаше и други възможности, но нищо не се случи.“
Сато замина през 2010 г. за САЩ, където и до момента се състезава в сериите Индикар.
„В момента съм 100% фокусиран върху Индикар. Искам да продължа да печеля състезания. Формула 1 не е единствената състезателна серия в световен мащаб. Сега целите ми са спечелването на Indy 500 и шампионата.“
Сато води в класирането в Индикар след много силно начало на сезона. Предвид нежеланието на Сато, като друг възможен кандидат се смята Камуи Кобаяши. Бившият пилот на Заубер бързо се превърна в любимец на публиката със своето самоотвержено каране и невероятни изпреварвания. Въпреки това той остана без кокпит след края на миналата година и в момента кара за Ферари в шампионата за издръжливост (WEC). Кобаяши обаче дълго време бе подкрепян от Тойота, което вероятно ще ограничи възможността сега да бъде подкрепян от Хонда.