Плановете на Макларън за 2014 г. може да пострадат, тъй като заради проблемите с тазгодишния болид MP4-28 тимът е съсредоточен върху него в по-голяма степен, отколкото е било предвиждано в началото на годината. Тимът от Уокинг има трудности от началото на сезон 2013 г. и се опитва да навакса изоставането спрямо съперниците. Това обаче се случва за сметка на вниманието към следващия сезон, когато влизат в сила нови технически правила.
Шефът на екипа Мартин Уитмарш обясни преди шестия кръг от тазгодишното първенство – Гран при на Монако, че определени ресурси вече са пренасачени към проектите за догодина и за 2015 г., когато пък Хонда се връщат в F1 и ще доставят двигатели на отбора. Той обаче допълни, че е твърде рано да се отписва настоящия сезон.
– Има пренасочени ресурси. Според мен всяка година съществува дилемата кога и къде да се извърши преразпределението им. Не се отказваме от настоящата година и бъдете сигурни, че влагаме големи усилия в развитието на настоящия автомобил, за да възстановим конкурентното ниво на Макларън. Все още сме на сравнително ранен етап от сезона. Трябва да вярваме, че можем да се справим и да постигнем добри резултати. Пренасочените ресурси (за следващия сезон) са може би по-малко, отколкото планирахме в началото на годината, защото честно казано, трябва да се трудим по-упорито върху сегашната си кола. Наложи се – заяви той.
Уитмарш обясни също така, че за Макларън не само 2014-та година е предизвикателство, но и преходът към 2015-та и преминаването към двигатели Хонда:
– Това ще е особено трудно предизвикателство. Имаме фантастични връзки с Мерцедес-Бенц, все още работим чудесно заедно и ще сторим всичко по силите си, за да печелим състезания с тях тази година и през следващия сезон. Прехвърлянето към Хонда обаче ни осигурява дългосрочно в бъдещ план, както и наличието на правилната структура и фокус, за да постигаме успех и занапред.
Британецът сподели още, че освобождаването на бившия технически директор на Макларън Пади Лоу по-рано от Уокинг (инженерът по принцип трябваше да остане до края годината, когато изтичаше договорът му с тима) е резултат от действие на добра воля. Лоу ще започне работа в Мерцедес на 3 юни.
– Пади бе лоялен служител и сметнахме, че правилното нещо е да го пуснем. Не мисля, че има какво още да се добави по въпроса. Това не е свързано със сделката с Хонда. Споразуменията с Хонда и с Мерцедес са налице, така че няма напрежение. Решението бе изцяло наше. Пади е добър човек. Избрал е пътя си и не желаехме да го задържаме излишно – каза Уитмарш.
С тези си думи той се постара да опровергае информациите, че по-ранното освобождаване на Лоу е точно заради сделката с Хонда. Работата по новия двигател на японската компания вече е стартирала и тепърва все повече хора от двата екипа ще се трудят заедно. Това неминуемо ще доведе до обмен на информация, а след шпионския скандал от 2007 г. в Уокинг се пазят неимоверно много.