Ако има тема, която се обсъжда непрекъснато през цялата година, това определено са гумите. Новото поколение продукти на Пирели са в центъра на всички дискусии през този сезон, независимо дали отборите са доволни или недоволни от тях. В Монако на изпитание ще са подложени двете най-меки смеси, които вече направиха впечатление с бързото си износване. На гладкия асфалт обаче италианците не очакват особени проблеми.
Бърни Екълстоун разбира се също има своето мнение по въпроса. Той не вижда никакъв проблем с гумите, въпреки критиките на част от екипите.
„Помолих Пирели да произведат гуми, които да не могат да държат по половин състезание“, обяснява англичанинът пред formula1.com. „Така има повече влизания в бокса и надпреварите са по-интересни. Те направиха точно това, за което ги помолих.
Трудно е да се предвиди, дали гумите ще издържат 15 или 20% от дадено състезание. Всяка писта е различна, температурите са различни, колите са различни и не на последно място всеки пилот има свой собствен стил на пилотиране.“
Неговият приятел и председател на борда на директорите на Mercedes GP, Ники Лауда, обаче вижда нещата малко по-различно.
„Като бивш състезател мога да кажа, че целта на Пирели вероятно е била да се направят гуми, които да изкарват по 12 до 15 обиколки“, обяснява австриецът. „Факторите, които Бърни изброи обаче водят до това, че понякога гумите изкарват максимум 4 обиколки.“
Този феномен се наблюдава през тази година най-често именно в екипа на Мерцедес. А това определено не е по вкуса на Лауда.
„Три спирания в бокса според мен са максимума. Така бе и преди. Когато обаче имаш по четири спирания и определени смеси държат по едва 4-и обиколки, тогава явно нещата са поели в грешна посока.“
„Във времената, когато Ники караше, най-голямата грижа за пилотите бе да се съхрани трансмисията и спирачките. Не гумите. Сега въобще не трябва да внимават за тези неща. Просто трябва да размърдат мозъците си и да помислят, как да спечелят даденото състезание. Трябва да внимават за гумите. Най-лесно за Пирели би било да направят гуми, които да бъдат сложени на първото състезание и да се сменят след последното. Все пак обаче трябва да има и някакво предизвикателство.“