Фернандо Алонсо призна, че вероятно той и тимът на Ферари не са намерили най-добрите настройки за днешната квалификация по улиците на Монако. Това в най-голяма степен това е причината за оставането му на шеста позиция за старта утре.
– От началото на уикенда нямаме кой знае каква скорост в една обиколка – обясни испанецът.
Той допълни, че скоростта на Ферари на тази писта е много близка с цяла група от отбори – Мерцедес, Лотус, Ред Бул, но вероятно нещата не са се получили именно заради настройките на мократа писта.
Самата квалификацията пък била наистина невероятна и потвърждение за това са отпаданията на Пол ди Реста и Ромейн Грожан в първата и третата част при положение, че те разполагаха с видимо много бързи автомобили днес.
– Трябва да анализираме всичко, като вероятно ниските температури са причината за несъответствието – каза още Алонсо, който след това традиционно добави, че от шеста позиция утре може само да се опита да ограничи щетите в загубата на точки, като се има предвид, че и двамата му съперници за титлата в момента – Кими Райконен и Себастиан Фетел – стартират пред него.
Алонсо защити тима си в избора на моменти за смяната на гуми днес, като каза, че е бил изненадан от извикването му в края на бързия му тур с интермедии в Q2 на предпоследния завой, но като цяло изборът на стратегия не бил проблем.
В края на квалификацията обаче ясно се видя, че той трябваше допълнително да загрява гумите си за разлика от останалите. Това върна диалога с испанеца отново към настройките и работата на колата му. Тази сутрин Ферари бяха с поглед към карането на дъжд, но както добави още Алонсо, Монако си е Монако и е различно трасе от всяко друго:
– Има сезони, в които нямаш добра кола, но се справяш точно тук в Монако, защото всичко е различно. Но има и моменти, в които колата като цяло е по-добра, а не се представя силно в Монако и може би това е случаят с нас тази година.
Двукратният шампион обясни подробно, че не бива да се прави изобщо сравнение със състезанието в Барселона, защото всичко е различно – аеродинамика, гуми, спирачки, управление.
От 6-та позиция на старта за Алонсо ще е много трудно да спечели места на старта този път, защото първият завой е само на 200 м от полпозишъна и няма никакво място за атаки.