В четвъртък по нищо не личеше, че екипът на Ред Бул ще успее да се справи с предизвикателствата на пистата в Монако.
„Трябва много бързо да разберем, как да подобрим представянето на колата си“, заяви в четвъртък вечерта Себастиян Фетел след свободните тренировки. „Не бяхме в челото след днешните сесии и затова си има причини, които трябва да анализираме.“
След почивния ден в петък обаче изглежда нещата се промениха. Фетел дори изглеждаше, че притежава потенциала да се бори за първото място с пилотите на Мерцедес, въпреки че не успя да го направи. В състезанието пък записа второ място, което му позволи да увеличи преднината си в класирането при пилотите. Как обаче от Ред Бул успяха да се върнат в борбата?
„В четвъртък бяхме слаби и ни липсваше приблизително 0,8-1,0 секунда спрямо първите“, обясни консултантът в отбора на Ред Бул и дясна ръка на Диди Матешиц, д-р Хелмут Марко пред ServusTV. „Инженерите ни обаче свършиха чудесна работа, а Буеми направи 400 обиколки в симулатора. Така в събота отново бяхме конкурентоспособни.“
400 обиколки в симулатора и изведнъж Ред Бул е с една секунда по-бърз? Според информация телевизията, бившият пилот на Торо Росо е пътувал за княжеството с две големи транспортни кутии, които на лондонското летище Хийтроу е чекирал като ръчен багаж. Какво обаче е имало в тези кутии?
Според германското издание става дума за долната част на оформено по нов начин предно крило, което е помогнало на болида да бъде решена една от проблемните зони. В Барселона се видя ясно, че Фетел изпитва сериозни проблеми със загряването на предните гуми, което водеше до образуване на грейнинг. Причина за това е, че новите гуми не хармонират с дизайнерската концепция на Ейдриян Нюй.
Заради прекалено меките каркаси, екипите трябва да работят с по-голям клиренс на предната ос, за да се избегне допирането му в асфалта. При Ред Бул обаче от години се работи с наклон, при които задната ос е повдигната значително. Така, за да работи концепцията на Нюи, се е налагало още по-сериозно повдигане отзад. Това обаче води до трудности да се уплътни потока около дифузьора.
Новото предно крило обаче изглежда е решило тези проблеми и е било крачка в правилната посока. Промените в гумите за Канада ще са основно за тези на задната ос, което означава, че без реакция проблемите на Ред Бул щяха да продължат.
„Предвид обстоятелствата и първоначалните ни проблеми сме повече от доволни от резултатите в Монако. Успяхме да увеличим преднината си и това ни прави щастливи.“
Не е чудно, че въпреки дебатите около тайните тестове на Мерцедес с Пирели след Гран при на Испания, в Ред Бул са доволни от резултатите в Монте Карло. Нико Розберг за момента не представлява заплаха за Фетел.
„Победата на Нико е напълно заслужена, това бе чудесно постижение от негова страна. Сега бяхме доволни дори от второто и третото място.“