След последните дискусии около тестовете, легални или не, на част от отборите стана ясно, че Пирели няма да даде за състезанието в Канада обещаните адаптирани гуми, а отборите ще продължат да използват същите, както досега.
„От гледна точка на равнопоставеността на отборите решихме, че за Канада ще заминем не с променените, а с досегашните гуми“, обяви днес говорителка на Пирели. „Взели сме и мерки, за да не се стига до отлепянето на контактната повърхност.“
Първоначално италианският производител реши след сериозните критики и инциденти с разпадащи се гуми да достави на екипите в Монреал подобрени продукти. Променените ще се използват само в тренировките за тестове. Те са снабдени с каркаси, подсилени с кевларен бандаж, а не с досега използвания стоманен ринг.
Така изглежда, че отборите одобряващи моментните продукти на Пирели в лицето на Ферари, Лотус и Форс Индия са постигнали нова победа в този за момента последен етап от войната на гумите. Те предотвратиха и връщането на гумите от края на 2012 г., като промени можело да има само тогава, когато имало проблеми за сигурността.
Намереното решение щяло да предотврати възможността, Мерцедес да имат предимство след направените от тях тестове в Барселона преди Гран при на Монако.
„Повечето гуми, които бяха тествани в тези изпитания не бяха свързани въобще с този сезон“, продължава говорителката. „Мерцедес нямаха предимство в Монте Карло благодарение на тези тестове.“
Според Ерик Булие решението на Пирели да използва в Канада познатите вече смеси суперсофт и медиум е правилно:
„Ще се радваме да изпробваме модифицираните гуми в петъчните тренировки, но ще е хубаво, че ще караме с продуктите от генерацията за 2013 г. Не бързаме за никъде. Нямаше да е правилно да караме в Монреал с гуми, които преди това не са били изпитани.“