Мико Хирвонен се надява да постигне най-после победа със Ситроен в тазгодишния световен рали шампионат. Френският тим вече пристигна в Гърция, където в края на тази седмица е Акрополис – най-изтощителната надпревара за екипажите.
През годините, с модернизирането на пътищата, средната скорост в състезанието постепенно се вдигна и сега е около 90 км/ч – подобно на Португалия, Аржентина и Сардиния. По-високото темпо обаче означава повече стрес за окачването, гумите, който става още по-силен при температури на въздуха, наближаващи на моменти 40 градуса.
Промените в отсечките на надпреварата означават, че тя ще е най-късата за шампионата досега. Това означава, че от самото начало никой не може да си позволи да губи време.
Хирвонен има вече четири подиума в последните четири издания на състезанието (победа през 2009 г.) и е съвсем наясно с изискванията:
– Настилката може да се смени доста драстично в отделните етапи. Понякога пътищата са много гладки и плавни, а след това изведнъж е пълно с камъни и дупки. Издръжливостта на автомобилите и гумите означават, че сме в състояние да натискаме сериозно почти през цялото време, но тя все пак е силен фактор. С екипа непрекъснато работим да подобрим колата си. Всъщност направихме кратък, много специфичен тест, когато пристигнахме в Гърция. Надявам се да имаме късмет и да вземем победа за Ситроен.
Дани Сордо не е карал на Акрополис през последните две години, така че ще трябва първоначално да си припомни етапите.
– Наистина харесвам това състезание, въпреки че никога не съм постигал кой знае какъв успех там. В Гърция е нужен малко късмет, за да постигнеш добър резултат, но ключът е да пазиш гумите си през цялото време, за да не спукаш някоя. Като цяло пътищата са с добро сцепление. Предпочитам да карам в такива условия и се надявам да преоткрия представянето, което имах в Португалия – сподели испанецът.
Халид Ал-Касими се връща в екипа след участието си в третия кръг на близкоизточния шампионат в Йордания. Неговият WRC дебют е на Акрополис – през 2004 г., така че надпреварата има специално място в кариерата му.
– Участвал съм в четири ралита тук. Харесвам пътищата, тъй като са с подобен характер на тези в Близкия изток – допълни той.
В това рали Роберт Кубица ще кара за екипа на Ситроен във WRC2.