Пирели не са искали от Мерцедес да участват в теста на Каталуния с тазгодишния си болид. Отборът освен това в нито един момент не е имал информация какво точно изпробва, заяви още веднъж моторспорт директорът на италианската компания Пол Хембри на специална пресконференция днес в Милано. Производителят е изпратил на ФИА отговори на зададените от страна на федерацията въпроси във връзка с изпитанията, предизвикали скандал броени часове преди старта на Гран при на Монако.
Хембри подчерта освен това в изложението си, че тестът е бил развоен и не е облагодетелствал който и да е отбор от Формула 1. Той повтори, че голямата част от работата е била посветена на развитие на гуми за следващия сезон, когато Пирели евентуално ще продължат да са доставчик в Гран при. Бе посочено също така, че използването на тазгодишния болид на Мерцедес е било резултат от директна комуникация между ФИА и самия отбор. Пирели не са искали по никакъв начин да правят теста с тазгодишен автомобил – нито от Мерцедес, нито от ФИА, нито от екипите, на които през годината е била предложена възможността да участват в развитието на гумите за 2014 г. Хембри посочи, че е имало и тест (също 1000 км) с друг отбор, но отказа да посочи кой и с каква кола, позовавайки се на конфиденциалност.
Гумите, които ще бъдат тествани в свободните тренировки в Канада, никога не са били използвани от който и да е отбор. Пирели заявиха също така, че са решили проблема с разслояването на задни гуми, станало само в 4 случаи.
– Разслояването никога не е застрашавало сигурността на пилотите, но съществуваше риск от негативно отражение върху имиджа на Пирели. Ето защо компанията реши да се намеси – бе казано още в изложението на Хембри. – Само след 12 седмици ще трябва да предоставим данните за новите гуми за 2014 г. Тестът с Мерцедес бе предварителен точно за догодина. Гуми в тези изпитания не са били използвани и няма да бъдат използвани през настоящия сезон. Извършихме проверка на решението си за разслояването, като дори тези гуми бяха различна смес от тези за 2013-та. Изпитанията ни трудно биха могли да се нарекат секретни. Запазихме пистата броени дни след Гран при на Испания със собственото си име и пристигнахме там с фирмените си камиони и униформи, а автомобилът на Мерцедес бе в обичайните си цветове. Пробите бяха с 1 автомобил, тъй като с повече би било напълно непрактично да се провежда подобна, ограничена до 1000 км тренировка.
Хембри сподели също така, че е получил уверения от Ред Бул и Ферари, подали официален протест срещу теста, че те не възразяват спрямо използваните гуми. Пирели освен това подкрепят връщането на изпитания по време на сезона, тъй като със сериозните технически промени за следващия сезон изпитанията с последни версии на автомобилите и с реално участващи в шампионата пилоти стават още по-важни:
– Тестът бе проведен в съответствие с договора между Пирели и ФИА, който дава на доставчика възможността да провежда тренировки за развитие на гумите с всеки тим до 1000 км, без изрично посочване типа на колата, която да се използва, нито изрично изискващ едновременното присъствие на всички отбори за провеждането на изпитанията. В тази връзка Пирели многократно изяснява от 2010 г. насам, че нито е възможно, нито полезно да се правят подобни сесии. Всъщност пробите, насочени към технологично развитие и изследвания на нови решения, включват множество различни типове гуми, които е небохдимо да се тестват с един автомобил. Пробите за спецификациите за шампионата са различни. През март 2012 г. Пирели изпрати имейл до всички отбори, ФИА и ФОМ с покана до екипите да заявят готовност за изпитания на развойни гуми за 2013 г. Поканата бе повторена няколко пъти в различни официални контексти и изпратена отново до някои тимове относно развойните гуми за 2014 г.