Последните седмици Пирели търпят доста критики. Първоначално това бе заради издръжливостта в част от състезанията, в последствие пък сериозни дискусии имаше около аферата с теста на Мерцедес. По време на Гран при на Канада спортният директор на фирмата, Пол Хембри, дори предпочете да стои далеч от официалните пресконференции на ФИА, като според говорителка на Пирели това е следствие на съветите на неговите адвокати. След една седмица той ще трябва да отговаря пред трибунала на ФИА
Хембри определено не е доволен от актуалната ситуация. От една страна част от отборите се вълнуват заради издръжливостта на сегашните гуми, от друга, по всичко личи, че почти няма да има възможност за тестове с коли, конструирани с предстоящите за използване турбомотори.
„Ограничени сме отвсякъде“, заяви Хембри пред Аутоспорт. Той изисква промени в един бъдещ договор, ако такъв бъде подписан след изтичането на сегашния в края на годината. „Трудно е, когато някой е критикуван. Знаеш, че трябва да промениш нещата, но в същото време никой не ти разрешава да го направиш. Това е нещо, което желаем да променим. От наша гледна точка това просто не е честно. Ние сме тук, за да помогнем на спорта. Искаме да сме сигурни, че всеки отбор получава еднаква подкрепа и еднакви продукти. Освен това искаме да предложим на феновете това, за което бяхме помолени.
Ние печелим всяко състезание, но за разлика от останалите ни е все едно, кой отбор печели. Грижа ни е за това, което се говори. Чуваме и четем различни коментари, които не очакваме в спорт, където искаме да сме лоялни партньори.“
Това, което дразни сериозно Хембри е, че отборите очакват в най-скоро време данни за гумите за следващия сезон. В същото време италианците все още нямат сключен договор за следващата година и имат ограничени данни от изпитания. И вместо да се работи заедно по намирането на решение за тези проблеми, отборите спорят помежду си, като Пирели са използвани като футболна топка, която се подритва непрекъснато в този конфликт на интереси. Хембри иска да се намери спешно решение за тестовете.
„Все още не знаем всички детайли за колите от следващото поколение. Имаме някои индикации, свързани със задвижването им, но до февруари 2014 г. няма да имаме възможност да тестваме продуктите си на такъв автомобил.“
Пирели биха сменили с удоволствие използваните в момента задни гуми, за да се реши проблема с отлепянето на контактната площ. Този проблем определено влияе на реномето на компанията. За да бъдат сменени гумите обаче е необходимо съгласието на всички тимове. Такова обаче няма и затова промяна на Силвърстоун няма да има, въпреки че бе заявено желание от страна на Пирели. Затова Хембри желае по-голяма независимост от отборите.
„Получаваме от ФИА пълна подкрепа, Чарли Уайтинг също е фантастичен човек и професионалист. Съвместната ни работа е перфектна, но начина ни на действие не трябва да се влияе толкова много от отборите. ФИА заедно с нас трябва да решава, както е в голяма част от останалите шампионати, в които взимаме участие.“