Медиум/хард, софт/медиум и медиум/хард ще са гумите за последните три състезания преди лятната пауза. Това стана ясно след като Пирели обявиха своя избор вчера. Италианският производител също така обясни, че няма да бъде променяна конструкцията на гумите поради множество причини. За сметка на това обаче ще бъде оптимизиран производствения процес.
Както се обяснява в официалното изявление, концернът няма много възможност в настоящата ситуация. Експерименталните гуми, които бяха предоставени в свободните тренировки за Гран при на Канада не бяха достатъчно обстойно тествани заради метеорологичните условия. Освен това отборите не са единни в това, да позволят промени в актуалните продукти на Пирели.
За да бъде предотвратено бъдещо отлепяне на контактния слой на гумите е проведено собствено проучване от производителя. Гумите ще останат непроменени, но ще се промени начинът им на производство. Във Великобритания ще се използват смесите медиум и хард, който вече бяха на разположение в Малайзия, Бахрейн и Испания. Очаква се, че бързите завои на Силвърстоун ще са сериозно предизвикателство за гумите.
Същият избор важи и за Унгария. Въпреки че е сред най-бавните писти, Хунгароринг изхабява гумите бързо благодарение на многото си завои.
„Гумите се движат много повече отколкото на една бърза и ритмична писта“, се казва в изявлението. Освен това традиционните за Унгария през лятото високи температури също са решаващи.
За Нюрбургринг пък е решено да се използват медиум и софт. Метеорологичните условия в планината Айфел също са били решаващи за избора. Пистата пък има разнообразни завои и натоварващи спирания, както при последното състезание.
За състезанията в Англия и Унгария има промени спрямо избора през миналата година. През 2012 г. на Силвърстоун бяха използвани софт и хард, а на Хунгароринг софт и медиум. През тази година супермеката смес бе използвана само два пъти – в Монако и Канада.