Пирели не са направили правилния избор на гуми за следващите три състезания от сезона във Формула 1 – във Великобритания, Германия и Унгария, смята директорът операции на пистата на Лотус Алан Перман.
Миналата седмица от италианската компания обявиха избора си на смеси за надпреварите преди лятната пауза – медиум и хард за състезанието на Силвърстоун, софт и медиум за Германия и отново медиум и хард за Унгария. Перман обаче мисли, че това е консервативен избор и че гумите за състезанието на Хунгароринг са прекалено твърди за характеристиките на трасето:
– Не е нормално гумите за Унгария да са същите като тези за Бахрейн и Силвърстоун. Миналата година не карахме с тези смеси. Тогава имахме медиум и софт и хората спираха по два пъти в бокса. Изобщо няма смисъл – те са прекалено твърди за тази писта.
За надпреварата на Силвърстоун през 2012 г. бяха използвани софт и хард, а на Хунгароринг – софт и медиум.
За сезон 2013 Пирели промениха характеристиките на всичките си видове гуми с цел повече питстопове и съответно по-интересни състезания, като направиха смесите по-меки. Това обаче доведе до проблеми с прекалено силното износване на гумите и за Гран при на Испания компанията предостави нов хард – смес от 2012 г., но върху конструкцията от 2013-та. Тази промяна не реши въпроса, а и не всички отбори се съгласиха на допълнителни изменения в гумите, които бяха предвидени за състезанието във Великобритания.
Перман не разбира логиката в това за състезанията на Силвърстоун и Хунгароринг да се използват гуми медиум вместо софт, като мисли, че ако нещата продължават по същия начин, ситуацията от края на сезон 2012, когато наблюдавахме състезания само с едно влизане в бокса, ще се повтори:
– Те направиха гумите по-меки, за да се опитат да окуражат повече питстопове. Няма смисъл да правят това, ако просто ще взимат различни твърди гуми навсякъде. Точно това направиха за последните състезания миналата година. Доставяха все по-твърди смеси и накрая спирахме по веднъж в бокса. Миналия сезон казаха, че не искат да се намесват в шампионата, заради което донесоха консервативни гуми, но така и не разбрах какво означава това.
Положението на Пирели обаче не е лесно, защото различните отбори имат различни изисквания и е трудно всички да са доволни, а и тестовете през сезона са ограничени.
– Изборът на смеси е направен, взимайки под внимание наличните данни, по-специално характеристиките на пистите и очакваните метеорологични условия, за да останем в прозореца между два и три стопа – коментира говорител на Пирели, цитиран от BBC.