С продадени над 340 000 автомобила в цял свят след появата на този модел през 2010 г., включително почти 170 000 автомобила реализарина само в Европа, ASX се оказа глобален успех за Mitsubishi Motors Corporation (MMC), подобно на своевременно разработената иновативна архитектура Project Global за автомобили със среден размер в C и D-сегмента, базирана на технологични решения на MMC.
Стъпвайки на тази солидна основа, Mitsubishi Motors продължава да увеличава успеха си с постоянни подобрения, за да е в крак с тенденциите на пазара и изискванията на клиентите. Затова и фейслифтът бе показан за първи път на международното автомобилно изложение в Ню Йорк през 2012 г., преди началото на европейската кариера на този модел на автомобилното изложение в Париж миналата есен. Сега се появи и съобщението за предстоящата поява на очакваната версия с автоматична трансмисия, предназначена за европейския пазар.
Базирайки се на присъщата гъвкавост на Project Global, конструкторите от MMC адаптираха отличната комбинация, разработена преди това за New Generation Outlander.
Чист дизелов двигател “4N14”: това е вариантът с по-голям работен обем (2.2 литра) от фамилията “4N1”, съвместна разработка на Mitsubishi Motors Corporation и Mitsubishi Heavy Industries, Ltd. “4N1” е свръхефективна фамилия от дизелови DOHC агрегати (с два горно разположени разпределителни вала), изработени изцяло от алуминий, с 16 клапана, 4 цилиндъра и система “комън рейл” за директно впръскване на горивото, които са екологични, отговарят на изискванията на Euro 5 и се отличават с един от най-ниските коефициенти на компресия в автомобилната индустрия (14.9:1).
Подобно на Outlander, при ASX конструкторите от MMC успяха да понижат нивото на емисии без сложни конструкционни решения и без повишаване на теглото на системата MIVEC за безстепенно електронно регулиране на фазите на газоразпределение. Тази 2.2-литрова версия ще се предлага само с автоматична скоростна кутия и 4WD система. Това оборудване не може да се комбинира със системата AS&G (за автоматично спиране и потегляне на автомобила).
Автоматична скоростна кутия “INVECS-II”: базирайки се на традиционната номенклатура „INVECS” (“Intelligent &Innovative Vehicle Electronic Control System” – патентована система на MMC) на Mitsubishi Motors, INVECS-II е 6-степенна автоматична скоростна кутия. Сред най-важните й характеристики са: функция “блокиране на приплъзването”, превключване в режими D и Sport, D – автоматично превключване от 1-ва на 6-та предавка. Режим „Sport“ може да се избере и с перата за ръчно превключване на предавките от волана.
С минимум промени и малко повишаване на теглото (само 10 кг над най-тежкия вариант 1.8 DiD), обещаващата версия 2.2 DiD 6 в комбинация с автоматична трансмисия ще е доста динамична, като повишеният работен обем ще генерира допълнителен въртящ момент, но същевременно двигателят ще работи по характерния за ASX екологичен начин.
Новият задвижващ агрегат 2.2 DiD 6 A/T в комбинация с автоматична скоростна кутия включва обявените миналата есен подобрения:
• Нов дизайн на предницата, с по-меки контури
• Нова форма на задната броня, в допълнение към променената предница
• Промени в многозвенното задно окачване, за по-добро поведение на автомобила на
пътя и по-висок комфорт на возене.
• Нова конструкция на антената (за цифров радиосигнал)
• Нова лентова мигаща система за външните огледала
• Ново HID допълнение към фаровете – хромирано, вместо черно
• Нови материи в интериора
• Нови акценти от хром в декоративните елементи на предните врати
• Бутон AWC (All Wheel Control), вместо ротационен превключвател
Производството на тази очаквана европейска версия на ASX започна през май, за да се появи на пазара в България в края на юли 2013 г., с цел да се затвърди популярността на ASX в региона, в който беше най-продаваният автомобил на Mitsubishi Motors през календарната 2012 година (33 022 реализирани коли).