Гран при на Великобритания се оказва особено трудна за предвиждане колко питстопа ще предпочетат отборите от Формула 1 за надпреварата там. За Силвърстоун Пирели са предвидили най-твърдите смеси в гамата си – хард (с обозначения в оранжево) и медиум (бяло). Екипите освен това ще разполагат с по два комплекта на кола от прототипния варианти хард, който ще може да се използва само в петъчните свободни тренировки.
– Силвърстоун с високата си средна скорост и плавни серии от завои, е пълен контраст на Канада отпреди три седмици. И тази писта натоварва сериозно гумите, но поради различни причини. Заради това предпочетохме двете най-твърди смеси за Великобритания – обясни моторспорт директорът на Пирели Пол Хембри. – За свободните сесии ще има и същия прототипен хард, който видяхме по-рано през сезона. Това е шанс за екипите да тестват и да съберат данни на различно трасе. Важен фактор на Силвърстоун ще е, разбира се, прословутото британско време. Няма да е голяма изненада, ако видим да се използват интермедии и гуми за много мокро трасе. Поради всичко това е доста трудно да се предвиди броя спирания в бокса. Миналия сезон видяхме стратегия с два бокса на сухо след два дни дъждове. Тазгодишните смеси обаче са по-меки, така че е ако няма валежи, може да се стигне до 3 или 4 спирания. Би трябвало да сме в позиция да направим по-добро предвиждане след тренировките.
От Пирели също отбелязаха, че част от асфалта на трасето все още е сравнително нов – с по-малко неравности и не толкова абразивен, колкото по-старите секции. Това също допринася за сложността на ситуацията, тъй като се търси компромис за оптимални настройки на колите в рамките на целия тур.
Надпреварата за Гран при на Великобритания бе спечелена през 2012 г. от Марк Уебър (Ред Бул), който тръгна от втора позиция на стартовата решетка. Той потегли с гуми софт и след това направи две серии с хард. Фернандо Алонсо (Ферари) бе на полпозишън, но предпочете обратната стратегия – две серии с хард от началото и накрая софт.
Силвърстоун освен това се смята за една от пистите, където не е толкова лесно да се изпреварва. Това означава, че квалификацията и от там стартовата позиция са особено важни за състезанието. От съответните места на грида може да зависи много и изборът на стратегия.