Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ферари оптимизират реглажите на F138 за бързите завои на Силвърстоун

Ферари оптимизират реглажите на F138 за бързите завои на Силвърстоун

38
0
Испания,Фелипе Маса,Ферари

Ферари ще имат някои нови компоненти за предстоящата надпревара във Великобритания, които ще изпитат на пистата Силвърстоун в петък преди да решат дали да ги използват през останалата част от уикенда.

Фелипе Маса вече с нетърпение очаква състезанието. Той отскочи до родния си Сао Пауло след Гран при на Канада, но за кратко и се върна в Европа.

В миналото провеждахме тестове в седмиците между надпреварите, но при забраната за изпитания стана още по-важно да поддържаме физическото си състояние и да тренираме, за да сме във форма. Бях в Маранело няколко дни на симулатора и за срещи с инженерите, но дори докато бях във фабриката, намирах време да тренирам. Сега се чувствам на 100% подготвен за британската Гран при. Вярвам, че колата ни може да работи добре в надпреварата – така беше в Китай и Барселона, а Силвърстоун следва посоката като характеристики на пистата. Трасето е с една от традиционните конфигурации – има високоскоростни завои, които би трябвало да паснат на F138 – и определено очаквам силен уикенд. Аз лично ще се постарая да взема точки и се надявам да се кача пак на подиума – коментира Маса.

От тима отбелязаха, че е малко странно как бразилският пилот на екипа като че ли се вълнува повече от предстоящата Гран при на Великобритания, отколкото английският технически директор на отбора от Маранело!

Всяко състезание е важно, така че не смятам Силвърстоун за по-специално от останалите – заяви Пат Фрай. – Честно казано, всички надпревари са ми еднакви. Във всяка една се стараем да спечелим, да постигнем възможно най-добър резултат, независимо дали е Силвърстоун, Барселона или Монреал. Дълго време анализирахме всички данни от последните няколко състезания, като желанието ни бе да създадем максимално добър пакет за предстоящото състезание. Имаме няколко нови неща. Изучавахме и информация от аеродинамичния тунел, за да изчислим кои са най-добрите настройки за това конкретно трасе с новите компоненти, подготвяни за Силвърстоун. Монако е с уникална конфигурация, Монреал прилича на Бахрейн, докато на английската писта основна характеристика са преливащите един в друг високоскоростни завои и има повече общи черти с Барселона. Все пак и тази писта има свои, уникални изисквания. Тъй като има много малко бавни завои, идеята е колата да работи максимално добре в бързите. Това включва оптимизиране височината на болида, избор на правилни аерохарактеристики и т.н.

От Скудерията също посочват, че времето в Англия може да е абсолютно непредвидимо. На отделни места на пистата може да вали, а на други – не и заради това комуникацията между отделните членове на екипа трябва да е максимално ясна и прецизна.

На питуола има двама рейс инженери, които контролират цялата комуникация към и от пилотите – обяснява Фрай. – Друг човек организира механиците и подсигурява всичко, необходимо за спиранията в бокса. В контакт сме и с хората си в Маранело, следящи всичко, случващо се при нас – с тях постоянно обсъждаме състезателната стратегия. Питуолът е свързан и с инженерите в задната част на гаража, наблюдаващи всичко по колите в рамките на надпреварата. Те обаче ни се обаждат само, ако има проблем, с който трябва да се справим.