Изборът на настройки ще е много труден този уикенд на Силвърстоун, споделиха опитни членове на екипите във Формула 1 в падока на пистата днес. Основната причина е, че трасето в новата си конфигурация е с много различни типове завои, за чието еднакво добро преминаване компромисът е труден, а времето се очаква да е дъждовно утре и в събота и да се оправи за неделното състезание…
Утре екипите изпитват не само поредните серии от нови елементи, но и ще имат на разположение отново експериментални твърди гуми, а се очаква дъжд и е доста студено. Днес Силвърстоун посрещна малкия свят на Гран при с температура от 16 градуса.
Според Майк Кахлън от Уилямс проблемът с настройките на колите и проверката на новите елементи идва от това, че при работата си с мокри гуми, които изхвърлят 60 литра вода в секунда, колата работи добре с по-меко окачване, но няма как по този начин да се провери дали новите елементи дават добри резултати, защото никой не изпитва модел с мокри гуми в аеротунела си. Такива досега не са направени, а би трябвало.
Всъщност не малка част от тимовете неотдавна се оплакаха, че имат проблем и със сухите 60% модели на гумите, с които тестват в тунелите.
На мокра и влажна писта скоростта е различна и това прави оценката на всички ефекти от работата на колата различни. В Канада екипите на практика имаха само 1 суха тренировка, а развитието на сезона навлиза в решаваща фаза и както каза Фернандо Алонсо онзи ден, от състезанията на Силвърстоун, Нюрбургринг и Унгария в голяма степен ще зависи и кои тимове ще продължат да развиват колите си този сезон и кои ще се насочат към 2014 г.
Днес на пистата свободен достъп имат семействата на хората от екипите, които изглеждат доста приятно спокойни, но в боксовете активно се работеше по колите.