На практика цялата първа свободна тренировка в петък премина без екипите от Формула 1 да тестват на пистата Силвърстоун заради проливния дъжд, изливащ се над трасето. Феновете по трибуните проявиха максимално търпение, но десетината минути, през които половината състезатели направиха по някой и друг тур за време, не оправдават цени на билетите, започващи от 145 паунда. В крайна сметка посещаемостта за деня бе над 80 000 души, а случилото се предизвика остра реакция от организаторите на Гран при на Великобритания.
Управляващият директор на Силвърстоун Ричард Филипс направо поиска ФИА да преразгледа правилата и да направи нещо в този аспект. Отборите от F1 не за първи път предпочитат да останат по боксовете вместо да рискуват с излизания на пистата. Някои екипи дори обясниха впоследствие причините за това: че няма да съберат никакви полезни данни за поведението на колите на наводнената писта, че гумите са ограничени и трябва да мислят за останалата част от уикенда и т.н.
– Честно казано, наистина мисля, че е време правилата в това отношение да бъдат променени. Отборите трябва да пускат коли на трасето. Хората идват да видят точно това. Те са аудиторията, от която се интересуват рекламодателите и телевизиите. Спортът би трябвало да е за хората и ако не можеш да ги забавляваш както трябва, за какво е цялата история. Надявам се искрено ФИА да разгледа случилото се и да направи така, че в бъдеще болидите да са на пистата. Разбирам защо не го правят, балансът наистина е труден. Но не бива да изпускаме факта, че всъщност това е забавление за свободното време – хората идват, за да си изкарат добре, харчат трудно спечелените си пари и заслужават внимание – заяви Филипс.
Шефът на Мерцедес Рос Браун сподели, че ако не можеш да извлечеш нищо от карането на мокро, не си струва риска да излизаш:
– Ако прогнозата е за дъжд в състезанието или квалификацията, тогава ще се кара. В противен случай – както се случи този уикенд – нямаш някакви особено сериозни цели за подобни условия. Наясно сме, че това не е най-страхотното шоу на земята.
Колегата му от Ред Бул Кристиан Хорнер допълни, че трябва да се вземе предвид и сигурността на състезателите.
– Ние всъщност пуснахме Себастиан [Фетел] в началото и той ни каза, че е на ръба на аквапланинга. При ограничението на резервни части и т.н. трябваше да вземем решение и решихме да изчакаме, докато условията се подобрят. Не е добре, но наистина не знам какъв е отговорът (на тази ситуация) – каза още англичанинът.
Техническият директор на Ферари Пат Фрай заяви, че съжалява за феновете по трибуните, които не са получили очакваното шоу. И в Скудерията обаче имаха причини да останат в пита по време на дъжда.
Мнението на Ричард Филипс пък бе споделено още не от кого да е, а от управляващия търговските права на спорта Бърни Екълстоун.
– Тази ситуация бе ужасна за Формула 1. Правилата трябва да се променят така, че подобно нещо да не се случва. Необходимо е ФИА и отборите да коригират ситуацията. Хората плащат добри пари, а трябва да се мисли и за телевизионната аудитория. Възможен вариант е да получават шест комплекта гуми за използване в петък и ако не карат, да ги вадим от съботните – сподели Екълстоун.