Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Световният съвет върна тестовете през сезона, въведе нова точкова система за наказания

Световният съвет върна тестовете през сезона, въведе нова точкова система за наказания

35
0
ФИА

Световният съвет за автомобилен спорт на ФИА утвърди редица промени в спортните и техническите правила на Формула 1 за следващия сезон на заседанието си, което се проведе през седмицата в Гудууд Хаус. Те ще имат сериозно влияние върху работата на отборите през сезона, когато за първи път ще се използват съвсем нови двигатели.

Именно с въвеждането на новите агрегати са свързани голяма част от промените. Моторспорт съветът прие по молба на Мерцедес ограничение един производител да доставя мотори на максимум 4 отбора от Формула 1 през 2014 г. Връщат се тестовете по време на сезона. Ще бъдат разрешени 4 двудневни изпитания в рамките на състезателната година. Те ще се провеждат на писти в Европа във вторник и сряда след състезание, за да не се натоварват излишно бюджетите на екипите. Предсезонните тестове ще са разрешени за провеждане от януари, за да се даде възможност за изпробване на новите системи за задвижване.

През сезона ще е позволено използването само на пет агрегата от пилот. Смяна на системата ще води до изпращане на състезателя да стартира от питлейна. Промени на отделни компоненти ще водят до наказание преместване с 10 места назад на стартовата решетка.

Производителите няма да могат да хомологират повече от една система за задвижване за периода 2014 – 2020 г. Промени във вече хомологираните системи са разрешени с цел монтиране, издръжливост или намаляване на разходите.

Пилотите ще трябва да използват една скоростна кутия в шест последователни надпревари – увеличение спрямо сегашното изискване за пет старта.

Количеството гориво на състезание ще е максимум 100 кг. Това ще бъде контролирано от ФИА.

Въвежда се точкова система за наказания на пилотите. Ако един състезател натрупа повече от 12 наказателни точки, ще получи забрана за участие в следващия старт. Точките ще са с давност 12 месеца (ще се отбелязват в лицензите). Ще се дават от 1 до 3 наказателни пункта в зависимост от тежестта на простъпката.

Намалява се значително разрешеното количество тестове в аеродинамичните тунели и работата с CFD, за да се намалят разходите и да се даде възможност два отбора да използват заедно една аеротръба.

Всеки пилот ще получава един допълнителен комплект гуми за първите 30 минути на първата свободна тренировка в петък. Това се прави с цел окуражаване изпитанията на писта и за да не се тревожат екипите за количеството гуми на разположение.

Ограничението на скоростта в питлейна в момента е 60 км/ч за свободните тренировки и 100 км/ч за квалификация и състезание (60 км/ч за целите състезателни уикенди в Мелбърн, Монако и Сингапур). То се променя на 80 км/ч за целите състезателни уикенди с изключение на споменатите три надпревари, където остава 60 км/ч. Промяната се прави с цел увеличаване на сигурността.

Промените в техническите правила включват забрана на „патешките“ носове – от догодина стъпалото в предната част не е разрешено. Минималното тегло се качва с 5 кг, тъй като новите системи за задвижване ще тежат повече от очакването. В съответствие с това се променя разпределението на теглото.

В решенията на съвета се посочва също така, че преговорите между ФИА и притежателя на търговските права на Формула 1 са близо до приключване и намерението е новият договор Конкорд да бъде подписан в близко бъдеще.